Amsterdam - New York
Het is nu bijna21:30uur plaatselijke tijd, bijna 03:30 uur 's nachts in Nederland. Dit betekent dat we dusmeer dan24 uur op en moe zijn, sorry dus voor het soms wat onsamenhangend verslag :)
Vanmorgen zijn we om 04:00 uur vertrokken naar Schiphol (Asher bedankt!),om ongeveer 09:30 uur zijn wede lucht in gegaan. Wat is vliegen toch mooi :) We hadden allemaal een eigen schermpje dus genoeg vertier onderweg. Na 8 uur en 50 minuten landen we op Newark International Airport. Nawat vragen van eenontzettend norsedoane-agent van wat we nou eigenlijk gingen doen in 'zijn' states mochten we toch naar binnen. Welcome to America.. We zijn in een shuttle busje vervoerd naar ons hotel. Als je dan vanuit New Jersey, New Yorkbinnenkomtheb je echteen adembenemend mooi uitzicht op de skyline van New York.
Na ons te hebben opgefrist in onsprima hotel in Brooklynzijn we met de Subway naar Times Square gedaan. Times Square gaatje verstand te boven, je weet van gekkigheid niet waar je naar moet kijken. Vanuit alle hoeken en standen komen duizenden mensen het plein op en gaan er weer af. Miljarden lichtjes, duizenden neon-reclame's , honderden belachelijke grote winkels, en niet te vergeten alle shows, musical, standup-comedians, kunstenaars, goochelaars en weet ik het allemaal wel niet meer. Het is niet te beschrijven en het cliché; 'je weet het pas wanneer je het ziet' gaat hier wel op. Dan heb ik het nog niet eens over de verschillende nationaliteiten die je in New York aantreft,echt alles hebben we wel gezien, al is het meest wel afro-amerikaans. Na Times Square zijn we nog maar even wat gaan eten bij de mac. We hebben bij ons eten een 'small' drinken genomen, de helft konden we niet eens meer op.Waarschijnlijkkrijg je als je een 'big' besteld een lege beker met een jerrycan cola.
Oja, New Yorkers houden ook niet zo van rokers, als je er een opsteekt kan het zijn dat je een 'oh my god' hoort van een New Yorkers die je aankijkt alsof jeechtiets verschrikkelijks hebt gedaan.Beetje hypocriet als je woont in een stad van 8 miljoen inwoners, waar je over degele taxi's kunt lopen, de stoom uit de putten komt,je in Manhattengeen broodje gezond kunthalenen er 3 grote vliegvelden in eenstraal van 30 km liggen. Moet er dan ook maar wat om lachen.
We zijn er wel over uit datNew Yorknatuurlijk niet het echte Amerika-Amerika is wat ik in ieder geval ik voor ogen heb, het is meer een kleinlandje binnen een land,desalniettemin willen we dit feest niet missen! Morgen naar het vrijheidsbeeld, fietsen door Central-Park en nog veel meer :)
Sorry voor het wat korte verslag maar ik krijg er echt niets meer uitgeperst, tot morgen!
P.s. foto's willen niet zo lekker uploaden. Zal even zoeken naar de oorzaak. Geen paniek, komen vanzelf ;)
Reacties
Reacties
Goh Carry! Wat ontzettend leuk!! En nog zoveel leuks in het vooruitzicht..! Heel veel plezier samen!
Hai!!! Fijn dat jullie eerste dagje al leuk is!!! We hopen dat er nog heel veel leuke dagen gaan komen voor jullie!!! Owja, over dat roken... Op heel veel plaatsen in NY mag je niet roken, waaronder Times Square. Staan daar dikke boetes op... Misschien zeiden ze daarom; 'Oh my god!' ;) Heel veel plezier nog!!! Liefs koen en lianne
Hoi jongelui wat een avontuur......lekker genieten en wat leuke verhalen. Zal jullie zeker volgen heel veel plezier!
Het klinkt geweldig, ben nu al benieuwd naar de foto's.
Geniet ervan!! Veel plezier vandaag en ben benieuwd naar het verslag van vandaag:-)!!!!
Hee Jan Dirk (en vriendin!),
Super leuk om dit te lezen! Wij gingen ook als eerste naar Times Square en wisten niet wat we zagen. Zo overweldigend! Fantastisch :)
Heel veel plezier in het mooie NYC!
En dan kun jij mij straks vertellen en voorbereiden op het westen! :)
Groetjes! Marita
Zoo zoo zoooooo herkenbaar!! Tall is small etc. Geniet er van en ga ff langs century 21 nabij ground zero ;-) xx Femke.
jullie verhaal net gelezen proberen het de komende tijd te volgen heel veel plezier, groetjes van ons
Reageer
Laat een reactie achter!
- {{ error }}