Dag 23 Los Angeles
We zijn inmiddels alweer thuis in Nederland maar het verhaal van de laatste dag stond er nog niet op vanwege een weigerend internet in ons hotel in Los Angeles. Omdat we het uiteraard wel helemaal goed willen afsluiten hieronder nog even het verslagje vande laatste dag.
Goedemorgen!
Vandaag was onze laatste volle dag in de States :( Morgen om 08:45 uur vliegen we weer terug naar Nederland, eerst een overstap in New York en dan door naar Amsterdam. Normaal gesproken als we 3 weken naar bijvoorbeeld Italie zijn vinden we het helemaal niet erg om weer naar huis te moeten, dit keer balen we allebei wel een beetje en hebben het tussen neus en lippen door alweer over een volgende reis naar Amerika.. :)Wat we wèl missen is het Nederlandse eten. Gewoon lekkere boerenkool ofzo..
Gister zijn we naar Disneyland Anaheim geweest, een ontzettend mooi park maar in vergelijking met Eurodisney in Parijs wel wat klein. Dat is op zich niet erg natuurlijk maar aangezien het park helemaal in het teken staat van kerst èn het gister ook hier zondag was, was het park wat overbevolkt. Vaak stond je gewoon stil op de looppaadjes en versperden de tientallen scootmobieltjes ook vaak de weg. Het is hier namelijk heel normaal dat wanneer je je hele leven hebt volgevreten en dus zo dik bent dat je niet meer kan lopen je voor bij de ingang een scootmobieltje huurt èn dat je dus met je hele gezelschap overal voorrang hebt. Eten loont in Amerika. :) Het aantal te zware mensen hier is echt enorm, tenminste de Henk-en-Ingrid-en-kids families in ieder geval wel. Ook je fatsoenlijke aankleden vinden ze hier best ingewikkeld, zo zie je veel volwassen mannen met gebreide truien, waar dan een arreslee of kerstballen in zijn geborduurd. Heel veel vrouwen met een maatje meer die alleen een legging aanhebben, mannen met sneakers onder een pak, en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Waar Amerikanen ook van houden is om erg in dingen door te slaan. Zo staan de mensen in alle giftshops waar we de afgelopen 3 weken zijn geweest de deur uit, en ze kopen dan ook echt tassen vol. Volwassen mannen lopen bijvoorbeeld dan met een gebreide trui aan met Disneyland erin geborduurd en lopen de hele dag bloedserieus met Mickey Mouse oren op. Wij zijn hier wat te nuchter voor denk ik.. :) Nu klinkt het allemaal wel heel erg negatief maar aan de andere kant vinden wij de Amerikanen wel het meest behuplzame, aardigste en vriendelijkste volk wat we hebben tot nu toe hebben meegemaakt.
Vandaag konden we weer even wennen aan het Nederlandse weer, heel veel regen, guur en verkleumen. Een behoorlijk verschil met de voorgaande dagen en weken. Desondanks besloten om toch naar Universal Studios te gaan en eerlijk gezegd vonden we dit park leuker dat Disneyland. Universal Studios is een combi-park van studiotours en een themapark. Het was vandaag erg rustig in het park dus we konden overal zo doorlopen. Onze eerste attractie was een show van special effects. Hier lieten ze zien hoe dat allemaal in z'n werk gaat en is echt super interresant. Uiteraard werden wij er weer uitgepikt om als vrijwilliger op te treden. JanDirk had een bescheiden stille rol maar Carry moest voor op het podium komen en haar even voorstellen enzo, hierna werden bij Carry wat special effects uitgevoerd. Erg leuk natuurlijk! Nadat we het Attractiepark hadden gehad hebben we de studiotour nog gedaan, je zit dan in een trammetje en die voert je dwars langs alle studios en stage's. Een man van Unviversal die meerijdt op de tram verteld je dan waar welke series en films zijn opgenomen. Ook zijn er complete straatjes in allerlei verschillende stijlen vanover de hele wereld nagebouwd. Op schermpjes in de tram werd dan stukjes film gedraaid waarop je precies dezelfde gebouwen ziet, bijvoorbeeld een serie die zicht afspeelt in New York wordt hier gewoon nagebouwd en gedraaid. Als je dus een filmliefhebber bent is dit park een absolute must! Wij vonden in ieder geval zowel de tour als het park fantastisch! En nu... zit het er echt op... :( :( het laatste verslagje want morgen zitten we 15 uren in een vliegtuig. Deze afgelopen dikke 3 weken zijn echt als een trein voorbij gevlogen en is de vakantie van ons leven geworden. Op naar de volgende :)
Liefs van ons
Reacties
Reacties
Mooie afsluiting van deze reis! Fijn dat jullie weer terug zijn, het was TE rustig in het portiek. Binnenkort maar even een bakje doen en foto's kijken :-) Succes met aclimatiseren ;-)
Liefs
Jongens wat hebben jullie veel beleefd en gezien dit zullen mooie herinneringen worden ben benieuwd naar de foto's en verhalen groetjes Baukje
:-) Dan nog een een na laatste reactie (want we willen nog wel even een verslagje van de terugreis, met bijbehorende foto's.
We hebben 3 en een halve week genoten van jullie verhalen en foto's. Super!!
Groeten en een kus van de kids
blij dat jullie gezond en wel weer thuis zijn, hebben genoten van jullie verhalen en foto's dank je wel daar voor en nu afcicken niet meer s'morgens achter de computer. liefs ons
blij dat jullie weer heelhuids thuis zijn na drie weken vakantie in het verre amerika.
max is natuurlijk ook weer blij.
groetjes papa mama
Reageer
Laat een reactie achter!
- {{ error }}