Dag 20 Palm Springs - Los Angeles
Vanochtend al vroeg zijn we vanuit Palm Springs naar Los Angeles gereden, het was eerst de bedoeling om vanacht ook in Palm Springs te overnachten maar nadat we langs tientallen huizen waren gereden waar hoge muren of hekken omheen stonden hebben we maar besloten om vandaag naar LA te gaan. Vandaag kon de korte broek en de slippertjes weer uit de kast want we hebben, volgens de auto dan, de 25 graden aangetikt! Ook was de zon er net zoals de afgelopen 2 weken volop bij,heerlijk :)Hoe is het weerin Nederland eigenlijk..?
L.A. is echt een gigantische stad met ongeveer 4 miljoen inwoners, het verkeer is er dan ook echt een chaos. Er lopen alleen al een stuk of 20 snelwegen om en door de stad heen, maarondanks al die wegenstaat deze stad berucht om z'n files. Na dus al ongeveer een uurtje al op de snelweg in LA te hebben gereden zagen we opeens de afslag Hollywood met op de achtergrond ver in de heuvels het Hollywood-sign. Echt apart om wat je al zo vaak op televisie gezien hebt nu in het echt te zien. We hebben op internet gelezen dat je tot op 10 meter van het sign kunt komen via een wandeling, maar even zien of we ergens nog een gaatje kunnen vinden om dat te gaan doen.
Na de auto vlakbij de Hollywood Boulevard geparkeerd te hebben zijn we over de boulevard richting het Kodak Theather gelopen. Dit Theater is zo'n beetje het centrum van de boulevard enhier vindje de meest bekende namen van de Walk Of Fame. De Walk Of Fame zijnsterren in de stoepmet in die ster namen van alle hollywood-sterren. De Walk Of Fame loopt verder wel over de gehele boulevard maar van 3/4 van de namen hadden wij nog nooit gehoord.Wat ons meteen al opviel aan deze stad is dat er erg veel ongure types en veel zwervers rondlopen.
Je hebt er gelukkig geen last van verder :)
Toen maarop naar de Rodeo Drive, dit is de straat waar de rich and famous komt shoppen.We hebben alleen geensterren gezien en dat zal ook wel verderde zo goed als uitgestorven straat verklaren. De winkels in deze straat zagen er zo ongelofelijk duur uit dat we gewoon nietop onze slippertjesergens in durfden te gaan om even wat prijzen enzote bekijken. Ook werd ons verder geen blik waardig gegund doorwinkeliers die in de deuropening stonden.En we hebbende eerste plastic vrouw gezien! :)Een vrouw van een jaar of 60 diezo'n opgezwollen gezicht van de botox had, dat ze niet eens meer kon lachen.Verder kreeg ik nog een dodelijke blik van een valetparkeerder op Rodeo Drive die ik een dollar fooi gaf.Nee, Rodeo Drive is leuk maar niets voor ons.. :)
Op dat moment was het een uur of vier en we haddenbesloten om naar Santa Monica te rijden, dit ligt aan de kust en is bekend om z'n pier en de kermis. Alleen vanwege de files kwamen we daar aan toen de zon al onder was. We hebben toen maar besloten om weer terug te rijden voordat het wel heel erg laat werd.Beter hadden we tochnog even een paar uur inSanta Monica kunnen blijven want we hebben er 2 en een half uur over gedaan om bij de dichtsbijzijnde snelweg te komen. Gelukkig is het de komende dagen weekend en zal het verkeer een stuk rustiger worden.
Tot nu toe vinden we LA wel een hele belevenis en ook een mooie stad.We zullen morgen de stad en dan vooral Hollywood beter verkennen. Nu nog even relaxen en dan op lekker op bed :)
Sterkte Lydia!
Liefs van ons.
Reacties
Reacties
hey jd en carry,
we hebben jullie verhaal gevolgd. Zo te horen een erg mooie reis! Ben benieuwd hoeveel fotos dat jullie straks hebben gemaakt.
Geniet nog ff van jullie laatste dagen daar en we moeten weer snel iets afspreken.
gr. uit een zonnig brabant!
p.s. de film met die *** buitenlanders is uit hoor
Wat een belevenis weer, jammer dat the rich and famous niet aan het shoppen waren:-)
Wie weet loop je vandaag of morgen nog tegen een bekende aan (pictures he!?)
Er was gisteren ook een schietpartij op Sunset boulevard met de kruising aan vine street, dus be careful.
We kijken uit naar de verhalen van LA.
groeten en een kus van de kids
Reageer
Laat een reactie achter!
- {{ error }}