Jandirkencarry.reismee.nl

Dag 21 Los Angeles

Goedemorgen!

Allereerst, nee we hebben niets meegekregen van een schietpartij.We hebben er 's avonds wel iets over gezien op het nieuws. Het verbaast ons overigens niets, LA barst van de ongure en zo op het oog gevaarlijk uitziende types, er zijn hier ook heel veel bendes en schietpartijen gebeuren hier dagelijks. Maar wees niet ongerust, wij blijven in de 'goede' wijken. Morgen zullen we de hele dag in Disneylandzijnen daar zal het ook wel wat mee vallen ;).
Overigens heb je je tijd wel hard nodig hier, het nadeel van LA is namelijk dat het metro stelsel in vergelijking met New York echt beroerd is, dat betekentdus dat je alles met de auto moet doen omdat de stad ook zo enormuitgestrekt is. Omdat iedereen met de auto gaat sta je dus heel veel stil.

Zoals jullie misschien weten zijn we hondenliefhebbers en kijken wewel eensnaar Cesar Millanop NGC. Wij waren vrij dicht in de buurt van zijn hondencentrum, die ligt in de heuvels boven LA, en hadden het idee om daar vanochtend even langs te rijden. Maar volgensons houdthij niet zo vankijkers want zodra je deweg inrijdt die leidt naar dat centrum staan er wel 10 bordenwaarop staat;verboden toegang, camerabewaking, boetes en zelfs dat je gearresteerd kan worden. Hier hebben we het dusmaar niet op gewaagd.. :) We zijndaarna de hele Mulholland Drive afgegaan op weg naar het Hollywood sign. Deze weg loopt dwars door de heuvels boven hollywood door de wijk Beverly Hills. Op Mulholland Drive en omgeving vind je de meest grote huizen van de hele stad. Je ziet hier ook veel open bussen rijdenwaar 'see the stars' op staat dievol mettoeristenzittenen dechauffeur dan verteld wie waar woont. Je ziet alleen geen moer van de huizen wantje ziet alleenmaarlange oprijlanen en daarna een heel groot hek.Nouja,leuk om een keer doorheen gereden te hebben :).Aan het eind van deze weg kom je bij een uitzichtpunt, hier kun je over de stad heen kijken. Ik zeg met opzet KUN want door de smog die er over de stad hangt is het uitzichtbehoorlijk beperkt. De smog hangt echt als een bruine waas over de stad. Desalnietteminwas het nog steeds een indrukwekkend uitzicht over deze metropool.

Toen maar op naar het Hollywood Sign, vanochtend op internet een hele route uitgeprintom er zo dicht mogelijkte komen maarwegens werkzaamheden aan de weg konden we dit wel vergeten. Maandag maarevenopnieuw via een andere route proberen :). Het was toen inmiddels alweer een uur of drie. We hadden helemaal nog niet zoveel gedaan maar door de chaos en drukte in het verkeer is er allemaal echt geen doorkomen aan. Vanavondzijn we nog even over de Santa Monica Pier gelopen. Op deze pier staat een complete kermis en is ook vaak in series en films voorgekomen. Omdat het al wat frisser werd en we nog steeds in onze zomerkleding liepen besloten we om naar ons laatste hotel van deze reis te rijden.

Morgen gaan we dus naar Disneyland. Vanwege de feestdagen is het park, dat helemaal in de kerstsferen is, open vanaf 8 uur in de ochtend tot middernacht! :) Een mooie afsluiting van onze fantastische reis :)
Morgen zal er waarschijnlijk dus niet al heel vroeg een verslag op staan.

Liefs vanuit een zomers L.A.!

Reacties

Reacties

Lydia & Asher en de kids

Goeiemorgen,
Ja je mag er toch wel vanuit gaan dat mickey mous niet bij de crips of de bloods hoort en met een pistool rondloopt:-)
Disneyland, the real deal dus :-) Gaan jullie dan ook nog een rondleiding door the universal studios doen? dat schijnt volgens internet dan te gek te zijn.
We zijn weer erg benieuwd naar morgen.
Geniet nog even van jullie laatste dagen in the states.

groeten en een kus van de kids

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!