Jandirkencarry.reismee.nl

Dag 2 New York

Ja waar moet je beginnen, zoveel gezien en gedaan vandaag :) Vanmorgen waren we allebei voor 6 uur wakker. Leuk, jetlag! We zijn er maar afgegaan en afgesproken dat we elke dag maar rond een uur of zes eraf gaan. Ook hier is het namelijk rond 5 uur al donker en je kunt dan het meest van de dag meepakken.

Vanochtend zijn we met de boot naar Statue of Liberty en Ellis Island gevaren. 10 jaar na dato merk je nog steeds de gevolgen van 9/11. Voordat je de boot op mag moet je eerst door een poortje lopen en worden je spullen door de x-ray gehaald. Zelfs de schoenen moesten uit. Bestraar eigenlijkals je het VRIJHEIDSbeeld wilt bezoeken.Op het eiland valt verder dan het schitterendebeeld niet veel te beleven,behalve (natuurlijk) eettentjes en restaurants. Ongelofelijk watAmerikanen om 10 uur in de ochtend naar binnen werken. Complete menu's inclusief een emmer frisdrank.Ik ben al blij als ik 's morgen een kop yochurt naar binnen werk :). Na ongeveer 80 foto's van het beeld gemaakt te hebben zijn we vertrokken naar Ellis Island, dit eiland was de aankomst van immigranten die van over de hele wereld met de boot kwamen om de 'american dream'na te gaan leven. Maar als je eenafwijking had ofzo dan mocht je weer terug. Best lullig natuurlijkals je net 4 weken op zee onderweg geweest bent.

Na het vrijheidbeeld hebben we de metro gepakt naar Times Square, vanaf daar zijn we via CentralPark naar het American Museum of Natural History gelopen. Echt een gigantischmuseum die alles met, de naam zegthet al, natuur te maken heeft. Super indrukwekkend!

Na zere voeten te hebben gekregen van het museum bezoek, besloten we om nu maar de metro te pakken. Nunaar Rockefeller Centre, Dit is een winkelcentrum onder een wolkenkrabber voor de wat rijkere New Yorkers. Tenminste dat denken wij want de maatpakken en mantelpakjes vliegen je hier om de oren. Er zijnook schoenpoetswinkels. Mannen in maatpakken zitten hoog op een stoel de krant te lezen terwijl voornamelijk zwarte mensen hun schoenen poetsen. Het is natuurlijk hun werk maar wij krijgen er wat een raar gevoel bij.Via dit gebouwkun jeook naar de Top Of The Rock, met de lift ga je dan naar het dak van de wolkenkrabber. Na de 2e keer vandaag door de security-check gegaan te zijn (alsof je een bom naar beneden wil gooien?) mochten we naar boven.Het uitzicht op Manhattan en de rest van NYC is niet te beschrijven en adembenemend. Ook hier kunnen foto's niet overbrengen wat er door je heen gaat wanneer je het met je eigen ogen ziet.

Na ditfeest zhebben we nog even wat gedronken bij Planet Hollywood, een bar-restaurant opTimes Square waar veel hollywood sterren op foto's aan de muur hangen als bewijs dat ze ooit hier zijn geweest. Leuk om te zien! Daarna zijn we als afsluiter bij Madame Tussaud's geweest, leuk om de Amerikaanse sterren en beroemdheden als wassen beelden te zien.

Wat ons ook opvalt aan NYC is het chaotisch maar toch georganiseerde verkeer. Auto's toeteren aan een stuk door, rijden ontzettend hard, gaan van links naar rechts, voegen zomaar in, maar er gebeurt zelden een ongeluk. Alsof alles voorgeprogrammeerd is, heel apart.

Dit was het voor vandaag, morgen weer een dag! Wij gaan lekker slapen, tot morgen!

P.s. Foto's van elke dag onder foto's bovenin.

@ Lianne, Ja ik wist al dat roken niet mag op Times Square, ik ga daar ook niet roken. Dit gebeurde in een totaal andere deel van de stad. Ze doen echtwanneer je rooktalsof je ziek bent.

@ Marita, ja geweldig heh! Blijf lezen, en je komt ook het westen te weten :)

@ Anderen, bedankt voor de reacties! Weten we toch een beetje voor wie we schrijven :)

Reacties

Reacties

renate

Hey

geweldig dat jullie het zo mooi hebben, kan me voorstellen na het lezen van de dagverslagen dat het erg veel indruk maakt allemaal. Ik vind het ook erg leuk om het elke dag ff te lezen dus je hebt er een trouwe fan bij!
Heel veel plezier en ben weer erg benieuwd naar het verhaal wat ik morgen te lezen krijg.

Liefs ût fryslân

Margriet

Wat fijn om te horen dat jullie het zo naar jullie zin hebben! Ik wacht met smart op het volgende verhaal. Heel veel plezier en geniet ervan!

Liefs Margriet

Asher & Lydia en natuurlijk de kids

Geweldig wat leuk om jullie reisverslag elke dag te volgen en mooie foto's.
We wachten weer vol spanning op het volgende verslag!

groeten van ons allemaal

ouders uit leeuwarden

wij zijn heel blij met jullie reisverhalen, worden ''smorgens meteen gelezen. Zo blijven we op de hoogte. Veel liefs ons, en morgen vroeg gelijk achter de computer. p.s gelukkig dat ik er één beetje verstand van heb. Doei

Frank & Es

Haai Vriendjes!
Wij lezen natuurlijk ook elke dag jullie verslag!
Heb zondag avond Riekje nog gebeld of jullie veilig waren aangekomen ;-)
Geniet ervan...
Liefs van ons

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!