Dag 3 New York
Goedemorgen Nederland! :)
We waren vanochtend alweer voor de wekker wakker,terwijl die zelfs op 6 uur stond! Onze biologische klok moet nog steeds wat wennen aan het tijdsverschil. Straks aan de westkust gaan er nog eens 3 uur af, leuk! Maar verder niets te klagen, wederom was het vandaag weer fantastisch. Vanmorgen eerst even ontbeten in het hotel,vanuit onze kamer doen we 2 stappen en zijn dan in de ontbijtzaal.Ideaal dus om even snel koffieof thee te halen.Na het ontbijt zijn we naar de metro gelopen die ons binnen een half uurtjenaar TimesSquare brengt.
Om 9 uurzijn we met de Yellow Boat Taxi langs Lower Manhattan naar Battery Park gevaren, vanaf daarhebben we met onze gids,Rob, een stadswandeling gemaakt door The FinancielDisctrict naar het 9/11 Memorial.Net als alle New Yorkers had ook onze gids haast, want na elk verhaaltje moest de groep zowat een sprintje trekken om Rob bij te houden door het knettergekke verkeer in NYC. We kregen veel informatie over het onstaan van New York, over de immigranten die begin vorige eeuw met schepen vol in NYC aankwamen, en de vele overeenkomsten met Nederland. Zo hete de City Hall vroeger volgens onze gids; 'Stetshoes'. We hebben hem hier maar even aan de juiste uitspraakgeholpen :)
Aangekomen bij het9/11 Memorial wederom de security check en ongelofelijk veel security en politie mensen. Sowieso de hoeveelheid politie in deze stad is enorm.Wij hebben ons ooknog nooit ergens onveilig gevoeld, zelfs niet laat in de metro of als we laat door Brooklyn liepen. Na de check en na 8x(!) onze tickets aan iemand te hebben laten zien mochten we het terrein betreden. Het zijn 2 enorme vierkante gaten in de grond waar continue een waterval naar beneden valt. In die vierkanten hebben dus de Twin-Towers gestaan.Op de rand van de vierkanten staan alle namen die tijdens de aanslagen zijn overleden. Best indrukwekkend om nu zelf op die plek te staan. Aan de andere kant van de straat staat een kerk waarveel brandweermannen tijdens de reddingswerkzaamheden in hebben geslapen.Veelbankjes in de kerk zijn beschadigd door brandweermannen die daarop hebben geslapen met hun uitrusting nog aan.Er worden foto's getoond van overleden brandweermannenener staateen kruis datgemaakt is van brokstukken van het gebouw.We waren er allebei wat stil van. Na de kerk hebben we afscheid genomen van onze gids, wijgingen namelijkdoor naar Chinatown, Little Italy en SoHo.
Via de five-corners loop je van het een op de andere moment zo in Chinatown. Je merkt hetgelijk want je ziet ookalleen maar chinezen, en dan bedoel ikecht heeeel veel chinezen.Daarna zijn weviaLittle ItalynaarSoHo gelopen, dit zijn typische wijken met geheel eigen stijl in NYC. Via SoHo hebben we de metro weer gepakt naar het WTC gebied.Een tip van Femke was om naar 'Century 21'te gaan,dat is eengigantische kleding winkel met alle merkendie je maar kunt bedenken. Omdat veel Amerikanen vrij zijn deze week vanwege Thanksgiving was het er ontzettend druk. Zo druk dat we er gillend uitgelopen zijn. Toen maar op naar Fifth Avenue, dit is de duurste winkelstraat ter wereld. Meer ons straatje dus.. Gelukkig zijn er ook H&M's op 5th Avenue :) Al zijn we goed geslaagd in de Hilfiger Store, echt niet normaal hoeveel het scheelt met Nederland. Ook de Uggs (nummer 1 schoen onder vrouwenin NYC) kun je hier voor minder dan de helft kopen. Dus.. wie er nog Uggs wil.. ;).
Oja tussendoor zijn we ook nog bovenop het Empire State Building geweest, dit was echter niet zo'n succes omdat het zicht slechts 3 a 4 km was vanwege de regen. Om een uur of 4 vanmiddag zijn de sluisen namelijk boven de stad open gegaan, het is nu 22:30 uur en nog steeds is het niet één moment droog geweest! Morgen staan de Brooklyn Bridge, fietsen door Central Park en een Musical op het programma. Wordt vast weer een schitterende dag :)
Ik hoop dat het verhaal wat leesbaar is, deze stad vreet namelijk al je energie op :)
Tot morgen!
Reacties
Reacties
Goeiemorgen (althans vanaf hier dan).
Wat leuk weer de verhalen. S'morgens is het eerste wat we doen hier met z'n alle kijken of wat voor verhalen er weer op staan en wat voor foto's.
Erg indrukwekkend hoor.
p.s. als je nog een mooi hilfigershirt tegen komt in xl :-)
groeten van ons allemaal en we kijken weer uit naar morgen
ook hier een trouwe fan naar de verhalen, elke ochtend snel achter de pc om te lezen wat jullie allemaal gedaan en gezien hebben. En ik moet zeggen jullie besteden jullie tijd tot aan de laatste seconde aan het bezichtigen van de stad.
veel plezier vandaag en ook wij kijken weer uit naar morgen!
xxx
Hee buurtjes!
Wat een fantastisch verhaal om te lezen. Jullie nemen me weer helemaal mee terug naar New York..ik zie alles weer voor me :-) Ook de UGG store is me niet vreemd haha :-P
Wat betreft Century 21..haha...das nou precies de reden dat ik jullie daar even langs heb gestuurd. Als je er dan toch bent dan moet je zo'n kippenhok ook mee maken.
Geniet er van luitjes! Ik ben stinkend jaloers haha.
xx
p.s. Buurman says HI!
Goedemorgen vanaf deze kant van de wereld!
Wij zijn net wakker, 6 uur en het eerste wat wij weer doen is kijken of er ook reacties zijn! Hoe leuk is dat:)!
Helemaal super! We gaan ons weer klaar maken voor de laatste dag New York. En inderdaad wij halen alles uit de dag om zoveel mogelijk te zien en te doen.
We zeggen wel eens we snappen heel goed dat de mensen hier altijd haast hebben de dagen zijn veel te kort!
Heel veel groetjes en liefs voor jullie!
hoi jandirk en carry wat een verhalen en jullie nemen de dag wel mee je mag niks missen. pappa doet s morgens de computer al aan om te lezen wat jullie allemaal gezien hebben met max is alles goed hij is heel erg vies omdat pappa elke avond een eind gaat lopen met hem. maar als jullie weer thuis zijn is hij weer geknipt en schoon. veel plezier groeten van pappa en mamma en max
hallo lieverds,
heb tante Utie ook fan gemaakt van jullie prachtige reis verhalen, en voor opa print ik het uit zodat hij het woensdags mee kan nemen. Morgen vroeg meteen weer lezen. Liefs ons
Oh mennn, ik ben zooo jaloers!! Wat een supermooie verhalen, en wat doen jullie veel. Ik ga nu even jullie foto's bekijken, nog jaloerser worden dus... En goh, mochten jullie ruimte over hebben (waarschijnlijk niet :P) dan hou ik me aanbevolen voor een paar uggs hoor ;) haha!
Nou, nog heeeeel veel plezier!
Liefs, Tineke
Reageer
Laat een reactie achter!
- {{ error }}