Dag 4 New York
Zo, onze Citytrip zit er weer op! Het was eigenlijk niet de bedoeling om ook New York bij de reis te doen, maar achteraf gezien ontzettend blij dat we dat wel gedaan hebben, wat een belevenis! Morgen vliegen we naar San Francisco, een binnenlandse vlucht van 6 uur en 40 minuten (!) Aangezien het dus geen internationale vlucht is, zitten we waarschijnlijk 'hutje mutje' en hebben we geen eigen schermpje (wat zijn we al verwend heh!). gelukkig maakt het vooruitzicht van de komende wekenalles goed :)
Vanochtend wéér voor de wekker wakker,is misschien ook welopwinding van alles wat we hier beleven maar het slapen gaat niet zo lekker als thuis. Na het ontbijtje en koffie naar de metro gelopen. Ook een koffie voor onderweg, moeten natuurlijk een beetje integreren hier wantiedereen loopt hiermet koffie in z'n hand. Vlak voor de Broolyn Bridge zijn we uit de metro gestapt om daarna over de brug naar Manhattan te lopen. Vanaf de brug heb je een fantastisch mooi uitzicht over zowel Lower Manhattan en Upper Manhattan. Alleen jammer dat het vanochtend weer wat regenachtig was, veel wolkenkrabbers deden nu dus hun naam eer aan.
Om 10 uur vanochtend zouden we de fietstour doen door Central Park, vanwege het slechte weer was de tour jammer genoegafgelast maar we konden wel op eigen houtje door het park fietsen. Nadat we de formulieren hadden ondertekend waarinstond dat bijieder klein ongelukje, schade aan de fietsof schade aan jezelfhun niet aansprakelijk gesteld konden worden, mochten we onze fietsen mee. Onze fietsen waren niet de fietsen die wij kennenuit Nederland. Fietsen is ook niet echt gebruikelijk in New York, al zie je heel soms wel fietspaden. Zonder gids weet je niet zo goed waar je moet beginnen in park bijna zo groot als Leeuwarden, we besloten om de hoofdroute maar te gaan doen, die ons helemaal rond het park bracht.Het is een aparte ervaring om zoveel rust te vinden midden in een metropool. Central Park is een stadje opzich met honderden paadjes, bruggetjes, vijvers, grasvelden, tientallen honkbalveldjes, kasteeltjes, eettentjesen heel veel andere sociale voorzieningen. Mooi is ook dat het hele park wat heuvelachtig is, al maakte dat het fietsen soms wat zwaar :) Dit alles isomringd door talloze wolkenkrabbers, echt een leuke ervaring!
Wat je eigenlijk ook echt gedaan moet hebben bij een bezoek aan NYC is natuurlijk een bezoek aan een musial op Broadway! Het was de bedoeling om vanavond pasnaar een show te gaan,maar toen we vanmiddag op Times Square liepen en langs de TKTS (dit is een kiosk onder de tribune op Times Square waar ze de laatste kaartjes voor 50% korting verkopen) liepen zagen we dat er nog een paar kaartjes voor Sister Act waren. Dit konden we natuurlijk niet laten liggen. Sister Act is een 'coming up' musical op Broadway, enheeft erg veel positieve kritieken gekregen in de Amerikaanse media.We hadden kaartjes op de 3e(!) rij. Als we het doen , doen we het goed natuurlijk :). De musical was schitterend! Amerikanen leven ontzettend mee, waar Nederlanders na ieder liedje braaf een paar seconden klappen gaan Amerikanenna ieder liedje of grappig moment compleetuithun plaat. Ook dit was weer een ervaring op zich! Amerikanen zijn overigens bijzonder aardige en vriendelijke mensen, de verhalen dat het vaak nep is hebben wij tot nu toe nog niet zo ervaren, Alle New Yorkers zijn bereid om je te helpen bij de weg of even een foto van je temaken. Bij iedere winkel die je binnenkomt staan mensen die je welkom heten en wanneer je er weer uit gaat 'have a nice day' te wensen. Ook gewoon op straatzeggen willekeurige mensen ales je ze aankijkt'how youre doing'. Hier kunnen wij Nederlanders nog welwat van leren..
Na de musical hebben we de metro gepakt naar 5th Avenue, Carry wilde nog even kijken in de Uggs-store, ware het niet dat daar een dikkerij stond om de winkel binnen te komen.Na een blik op het internet blijkt er in San Francisco ook nog een Uggs-store te zitten, dan moeten we daar maar even kijken :) en anders in Los Angeles wel... of anders in Las Vegas... Wat een vooruitzicht heh :) Morgen is het trouwens Thanksgiving in Amerika, ook in New York staan er grote plannen op het programma. Jammer dat we dat moeten missen, de hele stad is namelijk in de ban van de Macy's Parade. Dit schijnt een gigantische parade te zijn die dwars door de stad loopt, overal staan namelijk dranghekken en tribunes. De kiosk medewerkers doen trouwens niet echt mee aan Thanksgiving, ik betaalde vandaag voor een pakje marlboro 14 dollar..
Morgen dus naar San Francisco. Ergens vinden we het niet erg dat we de chaos en drukte van NYC verlatenen naar de westkust gaan. De afgelopen dagen zijn we met de New York flow mee gegaan. Dit betekent weinig slaap enrust en gaan met 200 km/h.
Er is vast veeel meer wat we nog hebben meegemaakt, gezien en willen vertellen maar we gaan nu lekker slapen, morgen weer een lange reisdag. Morgen meer dus, maar dan vanuit San Francisco!
Tot morgen!
P.s. Sorry als we niet reageren op je reactie maar we lezen het wel hoor:)
Reacties
Reacties
Haaai Jd&Cay!
Weer een mooi verhaal!
Een goede reis van NY naar San Francisco!
Liefs van ons
We blijven ons elke dag weer verbazen over de mooie verhalen en foto's. Onderhand is het een vaste routine om s'morgens vroeg te kijken wat voor verhaal en foto's er weer op de site staan.
Blijf vooral zo door schrijven want wie weet krijg ik Lydia dan ook zover:-)
Groetjes en een dikke kus van ons en de kids
hoop dat jullie een goede reis hebben gehad, heb het weerbericht even bekeken en dat ziet er prima uit.
heel veel plezier daar en oh Jan-Dirk, je moet je wel aan de snelheid houden hoor|! de boetes zijn daar enorm!
liefs ons
hoi hoi ik lees nu elke ochtend jullie verhaal even leuk misschien een voorbereiding op onze wens Amerika ook nog eens te bezoeken.
jullie hebben een druk schema maar ja je bent daar om zoveel mogelijk te zien, thuis kun je uitrusten, geniet met volle teugen.
Hi, leuk allemaal! Ik kwam de Tommy H. reactie op het AA forum tegen en ben meteen even gaan lezen. Uiteraard in mijn achterhoofd dat wij vanmorgen voor okt '12 tickets naar NY geboekt hebben. De tips zijn dus erg handig!
Wat jullie over de Amerikanen schrijven is echt exact hetzelfde als wij afgelopen zomer tijdens onze kennismaking met deze bevolking hebben ervaren. Dus ook aan de West-coast zul je van de gastvrijheid kunnen gaan genieten.
Have fun!
Gr, Rene
(aka IngeRene op AA-forum; http://belderbos.wordpress.com)
Reageer
Laat een reactie achter!
- {{ error }}