Dag 5 New York - San Francisco
Om te beginnen, nee ma, ik zal niet te hard rijden hier :) We halen zondag pas onze auto op, de komende dagen moeten we nog gaan lopen of met de bus. Maarna vandaag hebben we gemerkt dat je maar beter met de bus kan want de wegen en stratenzijn STIJL! En niet zo'n beetje ook.. San Francisco is namelijk gebouwd op tientallen heuvels. Toen we vanavond vanaf Fisherman's Wharf naar ons hotel liepen kwamen we daar dus achter. Op elke hoek van de straat maar even uitrusten :) Doordat deze stad op heuvels gebouwd is, is het echt een prachtige stad!
Vanmorgen zijn we om 4 uur opgestaan, om 5 uur zijn we door een babbelzieke taxi-chauffeur naar het vliegveld gebracht. De beste man heeft werkelijk waar 45 minuten achter elkaar gepraat, nonstop. Wij konden alleen maar oke, aaha, of uuhu zeggen.Ach wewerdener wel een beetje wakker van. Bij het inchecken van de bagage bleek dat er in 1 koffer 2 kilo te veel zat, we dachten dan stoppen we die 2 kilo dus welin de andere koffer, alleen was die koffer al weg. Toen zeiden wij'dan haal je die koffer maar weer terug, maar dat was niet meer mogelijk. Wat spul uit de koffer gehaald en in onze handbagage gedaan. Het is eigenlijk best wel scheefdat wanneer je een kilo'tje teveel in je tas hebt je je koffer moet openhalen en je hele handbagage moet volstoppen terwijl er mensen zijn diecomplete koffers als handbage meenemen. Naja het zal wel.. ;) De vlucht verliep verder prima, we hadden wind mee dus er kon ook een uurtje van de reistijd af. Aangekomen in SF was het best wel bewolkt., maaar de komende 7 dagen hebben we schitterend weer met veel zon en hoge temperaturen, heerlijk!
Na ingecheckt te hebben in ons hotel, Marina Inn, zijn we naar onze kamer gegaan. Het eerste wat ik tegen Carry zei toen we de kamer ingingen, 'zo zag het er ook bij mijn opa en oma uit toen ik uit logeren ging' oftewel best wel ouwe bende, onder andere doen wat lampjes het niet en moeten we bukken onder de douchekop. Zie je het al voor je datwij met onze 170 cm moeten bukken onder de douche?Ondanks dat is het best gezellig, rustig, superaardig personeelen heel belangrijk; schoon!
Na ons opgefrist te hebben en wat informatie te hebben ingewonnen over de stad zijn we via een parkje en langs het water naar Fisherman's Warf gelopen. Hier zijn allemaal eettentjes, vliegerwinkeltjes, watersport winkeltjes en vooral heel veel vistentjes. Ook wij hebben onze eerste Fish 'n Chips al naar binnen gewerkt :)
Op pier 39 liggen het hele jaar door zeeleeuwen, deze beesten hoor je al van ver en hebben echt hele verhalen. Heel bijzonder eigenlijk dat die beesten hier liggen, we hebben heerlijk in het zonnetje op een bankje naar ze zitten kijken.
Verder valt er over vandaag niet veel meer te vertellen, het is hier nu bijna19:00 uur (04:00 uur ned. tijd.) en we liggen heerlijk in bed tv te kijken, want we zijn wel een beetje verreisd en nog moe van de afgelopen dagen in NYC. Ook was er heel veel gesloten vandaag wegens Thanksgiving, Amerikanen reizen dan het hele land door om hun familie te bezoeken en kalkoen te eten. De betekenis van Thanksginving hebben we even opgezocht op wikipedia maar het komt er eigenlijk op neer dat hele families bij elkaar komen om American Football te kijken en daarna Kalkoen te eten. VeelAmerikanen zijn morgen ook nog vrij,deze dag noemen ze ook wel Black Friday want iedereen gaat op deze dag met de hele familie shoppen, de receptioniste van ons hotel gaf ons de tip om vannacht om 00:00 te gaan. De meeste winkels openen dan al en hebben vaak tot 60% korting. Chaos dus!
Wij trekken morgen maar weer ons eigen plan met onder andere een bezoek aan Alcatraz, Chinatown en Union Square.
P.s. Leuk om te lezen dat jullie zo met ons meeleven, heb je Lydia al over de streep Asher?
Reacties
Reacties
Goedemorgen(althans hier)
Tot nu toe heb ik Lydia nog niet over de streep, maar ik heb zo'n vermoeden dat dat de aankomende weken wel gaat lukken.
Zo niet dan ga ik lekker met Lars en Senna als die een jaar of tien elf is:-)
Leuk dat alles goed gaat en SF Ziet er nu al heerlijk uit.
Geniet ervan en we kijken uit weer naar het volgende verhaal.
Groeten en een kus van de kids
Fijn om te horen dat jullie reis goed is verlopen!
Max was gisteravond nog aan de deur( Met Jan natuurlijk )
Helemaal hieper!! En niet meer zo wit ;-)
Veel plezier.
Liefs van ons
Reageer
Laat een reactie achter!
- {{ error }}