Dag 6 San Francisco
Goedemorgen Nederland!
Ik typ nog even een klein verslagje van onze belevenissen vandaag voordat we gaan slapen. Het was vandaag Black Friday in Amerika, de dag na Thanksgiving gaan ze hiergezellig met z'n allen winkelen! Vanaf nu tot aankerst is het shoptime hier, alle winkels in de straat zijn nu volgestopt metkerstbomen en miljarden lichtjes overal. I'm dreaming of a white Christmas klinkt nu overal uit de speakers en de Santa Clauses rijden al in open auto's rond. Amerikanen kunnen erg in dingen doorslaan ;)
We waren vanochtendwéér om 4 uur wakker, we hopen dat onze biologische klok er zo langzamerhand wel wat aan gaat beginnen te wennen. Naja andersook maar niet :)We zijn op vakantie dus verder niets te klagen.Vanmorgen in bed nog even wat uitzendinggemist en rtlgemist gekeken voordat we naar de ontbijtzaal gingen, nou ja ontbijtzaal.. ze hebben van een hotelkamer een ontbijt'zaal' gemaakt. Lekker knus met z'n allen aan de toast en blauwe eieren:) Maar het vult en ze hebben gelukkig goede koffie, dat is het belangrijkste.
We hebben voor deze 2 dagen hier in SF een Hop-on Hop-off busticket aangeschaft, met deze bus kun je overal op en af stappen bij de toeristische trekpleisters. Een gids gaat altijd mee en geeft je wat insite-informatie over de stad en omgeving. Allemaal erg interresant natuurlijk! We zijn bij Union Square uitgestapt. Dit is zeg maar de 5th Avenue van San Francisco, allemaal onbetaalbare winkels die erg exclusief zijn. Ookkunje op Union Square Macy's vinden, dit is echt een gigantisch warenhuis van 7 verdiepingen, eenmaal binnen zochten we naar de mannenafdeling maar die konden we maar niet vinden. Na wat vragen bleek dat we in de Macy'svrouwen warenhuiswaren. Macy's Mannen warenhuis (minstens zo groot al de woman) was een straat verder. Dom van ons, in Amerika is natuurlijk alles BIG! Naja, verder dan een usb kabeltje bij de Apple-store zijn we vandaag niet gekomen, het vloog ons in elke winkel vanwege de drukte wel wat aan.
San Francisco is echt een super relaxte stad, ook hier veel wietlucht en Hippies met bordjes, 'hug me' en 'piece' De mensen lijken zich nergens druk om te maken, homo's en lesbiennes lopen onbezorgd hand in hand en de politie maakt foto's voor toeristen. Toen wij op een hoekje met onze kaart de weg wat wilde vinden kwam een politie agent op ons af met de woorden; 'Hai folks, how are you? Welcome in San Francisco, how can i help you' Dit geeft wel een beetje de sfeer van de stad weer. Er waren vandaag wel demonstraties van o.a. Occupy, maar dat liep ook allemaal gemoedelijk. Na 'downtown' te zijn geweest moesten we weer terug op de Hop-on Hop-off bus om op tijd te zijn voor onze tour naar Alcatraz. Onze gids op de bus, Mark, maakte een praatje met ons en het bleek dat hij een paar jaar in De Pijp in Amsterdam heeft gewoond. Erg leuk natuurlijk!
na nog even wat gedronken te hebben op Pier 39 zijn we om16:55 uur met de boot vertrokken naar 'The Rock' oftwel; Alcatraz. Onderwegop de boot naar het eiland heb je echt eenfenomenaal uitzicht op de stad. De stad is vooral zo mooi omdat het op heuvels gebouwd is. Ook hier kun je foto's maken wat je wil, je krijgt het nooit zoalshet op je netvlies staat, Dit zullen we ongetwijfeld deze vakantie veel meer typen :) Hopelijk kunnenwe het metde foto's, onsenthousiasme en jullie fantasie zo goed mogelijk ovebrengen. Eenmaalaangekomen opAlcatraz hebben we de audio-tour gedaan, deze tour was gelukkig ook in het Nederlands. Ondanks dat wewel aardig watEngels kunnen beleef je zo'n tourdantoch wat intenser. We vonden deze excursie echt ontzettend leuk en interresant,het is gek om te lopen in celblokken waar ooit de meest gevaarlijkste en zwaarste criminelen van Amerika te hebben gezeten, o.a. Al Capone.
Eenmaal terug op het vasteland hebben we als afluister nog een Fish 'n Chips gehad op pier 39, we komen vast als tonnetjes terug :)Na het eten zijn wemaar weer teruggegaan naar het hotel, ook omdat het hier om een uur of 9 allemaal wel gebeurd is. Zal ongetwijfeld komen omdat het naseizoen is.Ik zitnu van moeheidmet halfopen ogen dit verslag te schrijven, hoop daarom dat er wat doorheen te komen is ;)
Morgen komt Santa Claus bij de bakery waar we in de ochtend nog even een croissantje halen, deze once in a lifte time kans om op de foto te komen met Santa Claus kunnen we natuurlijk niet laten schieten! :)Ook gaan we, als het mooi weer is, fietsen over de Golden Gate Bridge.
Wordt ongetwijfeld morgen weer een schitterende dag!
Groetjes van ons!
Reacties
Reacties
Hier is de "vinden wij leuk" button weer van toepassing!
Ah gelukkig weer een verslag:-)
Zoals gewoonlijk zaten we om 07:30 klaar voor het nieuwe reisverslag..... helaas stond er nog niets op. We waren even vergeten dat er nog 3 uur tijdsverschil bij was gekomen en dat het bij jullie nog gezellig avond was. Maar gelukkig staat het er nu weer op.
Wat een belevenissen allemaal daar. we genieten nog steeds elke dag van de verhalen en foto's.
Groeten en een kus van de kids
P.S. Lars heeft met 8-1 gewonnen:-)
Lars vet cool! Super goed man!!
Het tijdsverschil is nu inderaad 9 uren. Groot verschil. Wij staan op en jullie beginnen al bijna aan de avond!
We zijn al bijna een week weg, de tijd vliegt! Hoe gaat het op de Valeriusstraat?
Ik zal me snel klaar maken want moet er goed op staan bij Santa hihi:)
pappa vraagt of er nog steeds vogels in alcatraz zitten vanwege de film.
max slaapt niet zoveel overdag hij heeft het veel te druk met zijn voetbal en als pappa buiten is gaat hij pappa achterna. groetjes max en de rest
Wat superleuk dat jullie zo vaak een verhaal erop zetten, en de foto's natuurlijk! Krijg een goede indruk van wat jullie allemaal beleven. Heel veel plezier nog en doe Santa Claus de groeten van me!!
Liefs, Tineke
Reageer
Laat een reactie achter!
- {{ error }}