Jandirkencarry.reismee.nl

Dag 7 San Francisco

Good Morning!

Onze 2e stedentrip zit er weer op, eigenlijk zijn 2 volle dagen voor deze stad veelte weinig, we hebben dus ook gelijk maarbesloten dat we hier echt nog een keer heen willen. Deze stad heeft namelijkalles wat je in een stad zoekt. De relaxte sfeer die er hangt, de super vriendelijke engastvrije mensen, de schitterende architectuur doordat de stad op heuvels is gebouwd, de mooie winkels, de ligging aan zee, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Jammer dus dat we de stad morgen gaan verlaten, maar daar komt natuurlijk wel het avontuur voorin de plaats dat we vanaf morgen gaan beleven.

Het wordt vast wat eentonig ;)maar ook vannacht slecht geslapen, om 4 uur waren we alweer wakker en daarna hebben we hetmet wat hazeslaapjes tot6 uur gerekt.Na het wakker worden hebben we besloten om hetontbijt in het hotel maar voor een keerover te slaan en wat te gaanontbijten aan Fishermans Warf. We zouden eerst wat broodjes en drinken halen in de supermarkt alleen hebben ze hier niet echt gehoord van pakjes of flesjes drinken. Alles gaat in gallons (3, nog wat liter)en dan krijg je dus echt enorme emmers met drinken mee. Dit was wel wat teveel van het goede in de vroege morgen :) dus maar even wat gegeten bij de Bakery. Lekkere scrambled eggsmet bacon, vult in ieder geval goed :) Na het ontbijt zijn we weer op de Hop-on Hop-off bus gestapt richting Union Square, vanaf daar vertrekt een andere bus namelijk naar de andere kant van de stad die we vandaag wilde gaan bezoeken. We hadden nog een uurtje de tijd dus die hebben we uitstekend benut om nog maar weer even te winkelen. We verbazen ons nog steeds over de grote verschillen tussen hier en Nederland. Nadeel is dus wel dat je heel veel koopt.

We hadden een leuke chauffeur die heelmooi kon vertellen over de verschillende gebieden van de stad waarin we waren, zo zijn we naar Golden Gate Park (groter dan Central Park volgens de chauffeur), Chinatown, de Hippiebuurt en naar Alamo Square geweest. De victoriaanse huizen die daar staan zijn bekend van de serieFull House, het uitzicht over de stad vanaf daar is (alweer) schitterend. Na deze tour zijn we weer uitgestapt op Union Square, na een heerlijke pizza-slice zijn we naar de Coit-tower gegaan, deze toren staat op de top van een heuvel en je kunt naar de top van de toren toe. Vanaf hier heb je uitzicht op de hele Bay-area, dit uitzichtpunt is dan ook het meest bezocht door toeristen. Het uitzicht was vooral mooi omdat het schitterend weer was vandaag, de komende dagen wordt het alleen maar mooier met 22 tot 25 graden en zon. Heerlijk!

Na de toren zijn we het verschrikkelijke stijle stuk naar beneden gelopen richting Lombard Street, iedereen kent het vast wel.. toch?Dit is een weg die over zo'n 200 meter zigzaggend naar beneden loopt en wat een ware atractie is geworden, honderden mensen staan zowel beneden als boven de straat foto's te maken. Deze straat is volgens mij uniek in de wereld. Hebben we dat maar weer even mooi meegepakt :)

Als laatste vandaag stond het fietsen over de Golden Gate Bridge op het programma, het was alleen al half vijf toen we dat wouden doen en het werd al wat schemerig. We hebben maar besloten om een Go-car te huren. Vet grappige kleine auto'tjes op 3 wielen (zie foto!). Hiermee zijn we tot aan de voet van de brug gereden want we mochten met het auto'tje niet de brug over.. wat jammer hè :( gaan we morgen met onze dikke SUV-bak maar even de brug over. :)
De brug is van veraf al imposant, wanneer je er vlakbij bent wordthij alleen nog maar mooier en imposanter.

Nu is het hier half tien en kunnen we onze ogen al niet meer open houden. Morgen om 07:00 uur worden we opgehaald met een busje die ons naar het vliegveld brengt. Als het goed is staat daar onze huurauto klaar en vertrekken we het binnenland in. Morgen en overmorgen verblijven we in Yosemite National Park. Vanaf nu gaat ons avontuur dus eigenlijk beginnen. Ik weet niet hoe het komt met internet enzo zodra we in de wildernis zijn, dus het kan zijn dat we ons even niet melden! ;) Jullie zien het vanzelf.

(Hopelijk) tot morgen!

Reacties

Reacties

Asher & Lydia en de kids

Goeie morgen vanaf hier,

Weer een mooie dag gehad zo te zien en te lezen.
Op naar het avontuur met de auto nu.
Wij kunnen ons niet voorstellen dat jullie ook in de wildernis geen internet hebben:-) dus we verwachten dan ook morgen weer een nieuw verhaal!!!:-)
Veel plezier en Jan-Dirk? Genieten he van die mooie grote bak!!!
groeten en een kus van de kids

Klaas en Janke

Wisten jullie "adres" niet meer, maar Riekje en Max hebben dit zaterdag doorgegeven. Wat een mooie verhalen en foto's! Gaan jullie nu goed volgen, want jullie gaan nu naar de bij ons bekende plaatsen. D J en C, kijk uit voor het wegdek in het algemeen, want dit vonden wij vorig jaar soms een kleine ramp, zelfs op de Interstates (en dat voor zo'n "rijk" land). Benieuwd naar jullie volgende ervaring!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!