Dag 8 San Francisco - Yosemite NP
Wat een mooie dag weer vandaag, vanochtend om 7 uur zijn we opgehaald door de shuttle-bus die ons naar het vliegveld heeft gebracht. Op het vliegveld van San Francisco heb je een gebouw met allemaal desks van een stuk of 10 auto verhuurders, met daarachter een een gigantische parkeergarage met echt alleen maar huurauto's. Dikke business is dat dus.. ondanks dat je denkt dat de verhuurders dus genoeg geld verdienen proberen de mensen achter de desks je van alles aan te smeren wat je helemaal niet nodig hebt. Nadat je ze 10x duidelijk hebt gemaakt dat je die extra verzekeringen echt niet wil, houden ze een beetje op.. een beetje, want op het moment dat ik wilde tekenen voor de voorwaarden en wat we geboekt hadden, had onze vriendelijke meneer toch stiekem een paar extra verzekering erop gezet. Gelukkig had ik nog niet getekend. Het smoesje dat dat per ongeluk gegaan was ging er bij ons niet in. We huren vanaf nu dus ook nooit meer bij Dollar Car. Goed gedaan meneertje van de desk :)
We hebben een Ford Escape meegekregen, echt een super bak. Mooi ruim, lekker luxe en rijdt heerlijk. De eerste mijlen is de auto en vooral het verkeer nog even wennen, gelukkig hebben Amerikanen heel veel geduld en doen ze niet zo achterlijk als dat ze soms in het verkeer in Nederland doen. Toen we de eerste de beste snelweg opkwamen zagen we al een politie-auto laseren, gelijk maar gewaarschuwd dus dat we ons aan de snelheid moeten houden! Overigens leek onze auto in de garage heel wat, eenmaal op de weg waren we af en toe tussen alle andere dikke bakken een Fiat Panda, met alle respect natuurlijk, Renate ;).
Nadat we uit de drukte van de Bay Area waren, hebben we de eerste de beste afslag genomen voor ons eerste bezoek aan een Walmart. Neem de AH XL bij de Miro en doe dan x4, dat is de grootte van de gemiddelde Walmart, echt alles is er te koop. Na goed ingeslagen te hebben zijn we weer op pad gegaan, heerlijk rijden met country muziekje erop, genieten van het uitzicht en van het mooie weer. Heerlijk! :) Na door verschillende dorpjes gereden te hebben, waar ze overigens op elke hoek van de straat een kerk, vreettent en een benzinepomp hebben staan, kwamen we steeds dichter bij de bergen van de Sierra Nevada. Eerst kom je door wijngaarden, dan heuvels en dan rij je opeens in de bergen. Hier is het echt ontzettend goed opletten op de weg, 1 stuurfout en de verslagjes hielden gister op :) Angstaanjagen diepe ravijnen. Maaar gelukkig staat er weer een nieuw verslag online ;)
Opeens uit het niets doemt ons hotel op vlak voor El Portal, naja hotel, het is meer een klein vakantiepark met allemaal verschillende gebouwen en dan heb je over 2 verdiepingen kamers. Zoals je ze wel eens in de film ziet. Dit, en met de fantastische omgeving maakt het een super mooi plaatje. We hebben een mooie grote kamer met 2 2-persoonsbedden, waarom dat is is ons echt een raadsel. Na de spullen in de kamer te hebben gebracht zijn we gauw naar Yosemite Village gereden, het was inmiddels alweer half 3 en om half zes is het hier, net als in Nederland, alweer donker. Bij de ingang van het park hebben we de National Park Pass gekocht, deze pas geeft ons toegang, voor een jaar, tot o.a. de parken die we nog gaan bezoeken. We hebben in de paar uur in het park vooral sightseeing gedaan. Er was te weinig tijd om nog een trail te gaan doen, dat gaan we morgen doen, morgen moeten de wandelschoenen dus wel weer aan, Esther :) De uitzichten en rots formaties in Yosemite zijn echt ongekend.. je voelt je echt klein bij zoveel natuurgeweld. Het schitterende weer van vandaag en wat we de rest van de week blijven houden helpen daar natuurlijk ook flink aan mee. Toen we weer terug reden naar het hotel werd onze weg versperd door een groep herten. Normaal zijn deze beesten heel schuw, deze groep was echter voor niemand bang en ze liepen gewoon door de auto's door terwijl mensen, ook wij, foto's van ze buiten hun auto maakte. Je moet natuurlijk wel oppassen want het zijn en blijven wilde beesten.
Hopelijk komen we ook nog een keer een beer tegen, uiteraard blijven we dan wel in de auto zitten hoor Lars :)
Na nog even wat gegeten te hebben in het restaurant bij ons hotel zijn we nog een uurtje de spa ingedoken, dit was na de drukke afgelopen week echt het beste idee van vandaag, heerlijk! Nu zit ik nog even vlug het verslagje van vandaag te typen en zullen zo de ogen wel weer dichtvallen. :) Oja, vandaag was de Tioga-pass open, dit zegt jullie vast niets maar dit is een pas die je dwars door de sierra nevada in de richting van Death Valley leidt, normaal gesproken is deze pas de hele winter gesloten maar vanwege het uitzonderlijk mooi weer hier, is de pas naar alle waarschijnlijkheid overmorgen ook open. Dit betekend voor ons 5 uren minder rijden. Toch mooi meegenomen. Nou, we breien er maar weer een eind aan. :)
@ BuurmanKlaas en Buurvrouw janke, wat leuk dat jullie ons nu ook volgen. Onsvielen de wegen echt best wel mee, wij hebben natuurlijk ook geen camper met allemaal potten en pannendie bij elke slechte weg uit de kastjes vallen. Misschien is dat het verschil :)
Voor alleandere reacties, bedankt! Sorry dat we er niet altijd op reageren, maar we lezen het uiteraard!
Oant Moarn!
Reacties
Reacties
Gelukkig lang leven de wifi!
Wat een super mooie omgeving zijn jullie in beland.
Compleet anders dan de mega steden als NY en SF.
En wat een vette bak die Ford.
Benieuwd weer naar het vervolg.
Enjoy
groeten en een kus van de kids
Heey vakantiegangers,
wat leuk om alle verhalen te kunnen lezen en foto's bekijken. Krijgen zelf ook al zin in een lange vakantie!
Keep us posted!
Heel veel plezier nog
Liefs,,
Reageer
Laat een reactie achter!
- {{ error }}