Dag 9 Yosemite NP
Goedemorgen!
Het is hier nu 19:30 uur en zijn alweer klaar voor vandaag, dit komt omdat hethier omeen uur of zesal donker is, aangezien ze hier in de bergen in ieder geval, niet hebben gehoord van straatverlichting lijkt het ons het veiligst om voor donker in het motel te zijn. Nu zitten we dus wat in de lobby te internetten, want je moet er hier voor betalen. In de goedkoopste hotels is het internet gratis en razendsnel en in een wat duurdere accomodatie moet je er opeens voor betalen.. waar is de logica..
Vanochtendtijdens het heerlijke ontbijt hebben we een programmatje voor vandaag gemaakt en zijn we richting de vallei gereden. Vanaf ons hotel is het ongeveer een 3 kwartier rijden maarmet alle mooie uitzichten vliegt de tijd voorbij. Bij de ingang van het park hebben we flink wat hulp gekregen van een ranger die ons ging vertellen over de must-do's, route's en de punten voor mooie uitzichten. Helaas was het mooiste uitzichtpoint 'Glacier Point' gedurende de hele winter periode gesloten. Jammer! We zijn begonnen bij het Visitor Centre. Bij elke National Park staat zo'n centre waar je dus alle informatie kunt weghalen die je maar wilt hebben. Dit Visitor Centre was een klein museum met alle infoover hoe het park ontstaan is. Ook werd er vermeld welke dieren hier allemaal leefde. O.a. bergleeuwen, Beren en squarrel's maar dat ook de Tarantula in dit gebied leeft hoefden we nou net weer niet te weten.. slaat eigenlijknergens op dat je meer de kriebels krijgt van een spin dan van een beer. :)
Na het bezoek aan het centre zijn we de vallei wat doorgereden en even gestopt bij de Yosemite-shop, dit is een grote winkel met alleen maar souveniers. Waar ze hier ook gek op zijn, zijn van die ontzettend foute truien met de kerstman, een slee'tje en een kerstboom erop geborduurd die volwassen mannen tijdens kerst dus echt schijnente dragen. Sowiesogeven Amerikanen niet zoveel mode en voelen weons in sommige stadjes en dorpjes echt alsof we terug in de tijd zijn gegaan.Niet dat wij zo modebewust zijn hoor ;) Waar ze veel om geven zijn dedikkepick-up trucks die je hier bijna alleen maar ziet. Maar goed, we waren nogin Yosemite dus..;) Vervolgens zijn we naar de watervallen gereden waar we een korte trail naar de watervallen hebben gelopen, het water komt nu niet meer zo hard naar beneden als in de lente natuurlijk maar het blijft nog steeds een prachtig gezicht. Volgens 'kenners' waar we een praatje mee maakte, wordt je in de lente dus zeiknat van de watervallen op het punt waar we nu stonden. Ook zeiden ze dat je in de lente en zomer overal in het park soms wel een uur in de file staat om een een parkeerplaatsje te bemachtigen bij de verschillende trails, zijn wij even blij dat weer nuzijn ;) Het volgende wat we bezocht hebben is 'Tunnel View' dit uitzicht valt met geencamera vast te leggen.. dit moet je echtmet eigen ogen zien.Toch hebben we wel foto's gemaakt hoor :)
Onze laatstestop voor vandaag in Yosemite waren de Giant Seqouia's in Mariposa Grove,. Speciaal voor Alex hebben we dit park bezocht, Alex is namelijk gek op bomen. Alex knuffelt namelijkelke boom die hij tegenkomt. Zo.. weet de hele wereld dat ook weer :) In dit park binnen hebben we een trail gedaan van 1 mile, zo'n 1.6 km. We zouden eerst de trail doen van 3 km maar halverwege hadden we geen puf meer en zijn omgedraaid, het was namelijk STIJL.Deze bomen zijn dus ook echt gigantisch. Sommige zijn 100 meter hoog en6 meter breed. Kun je het je voorstellen? Onderweg weer veel Squarrel's en Herten. Die maken zich nergens druk om en grazen lekker door terwijl mensen ze links en rechts passeren. Vandaag weer geen beer gezien, toch zijn we overal waar we lopen wel op onze hoede. Je wilt je niet indenken wat zo'n beest met je doet als hij je aanvalt, het is misschien 1 op een miljoen maar het zal je maar gebeuren, je weet namelijk dat ze ergens zijn alleen je weet niet waar, dat maakt het best wel spannend.
Als afsluiter hebben we nog even eenpizza'tje gehaald in het stadje Mariposa.We eten verder heel gezond hoor ;). Wij hadden aan een minipizza (bij ons normaal)meer dan genoeg terwijl mensen om ons heen echt large-pizza's aan het weg buffelen waren. Waar ze het laten is ons nog niet helemaal duidelijk.Maar alsze hetniet meerop kunnen gaat hetin een doos mee naar huis om in de avond nog even op te warmen ofzo.. Als je bij ons je overgebleven eten mee naar huis wilt nemen wordt je op z'n minst raar aangekeken. Door dit soort dingen merk je echt het verschil in gewoonte's.
Nu nog even de finale van de Topchef kijken, lekker badderen en dan weer op bed! Morgen op weg naar ons volgende hotel.
Liefs van ons!
Reacties
Reacties
Wat zijn jullie in een super mooie omgeving daar.
Zo te zien hebben jullie het prima naar het zin.
Geniet er lekker van, dat doen wij ook nog steeds elke dag van de mooie verhalen en foto's.
Groeten en een kus van de kids
wat kist tou lulle juh Faber! Op je hoede he, voor die beren, mien suske must bescherme! de boys hebben afgelopen vrijdag in de zaal, met drie veldspelers 4 punten gepakt, en we zijn door in de beker, weet je het even! Wat betreft de UGGS, uit het wild zijn ze specialer, dus pak die kans! Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben, geniet ervan!
Wat klinkt dat toch weer heerlijk. Yosemite is echt op en top genieten.
"Als je bij ons je overgebleven eten mee naar huis wilt nemen wordt je op z'n minst raar aangekeken."
Sinds de USA heb ik het hier ook een paar keer gedaan en de reacties waren opvallend positief. "Ja, natuurlijk" en ze pakten het 'achter de schermen' zelfs nog even netjes voor ons in, terwijl we dat in Amerika zelf moesten doen. Ik zeg: doen! :mrgreen:
hallo lieverds, zo te lezen en te zien mogen jullie nog wel drie weken vrij nemen om al de indrukken te verwerken, alles ziet er prachtig uit.
liefs ons
@ Klaas Jan. Ja mooi lullen hè haha.. ik weet vaak nooit waar ik moet beginnen maar er komt altijd wel weer iets op papier. Je moet even uitleggen wat je bedoelt met de Uggs want we snappen het niet zo.
@ Pa en ma. Ja de ene indruk na de andere vliegt ons om de oren. Erg mooi hier allemaal! De foto's die we hier opzetten zijn maar een schijntje van wat we allemaal maken.
@ Rene. We zullen het in Nederland ook eens proberen. Misschien zijn dit soort dingen nog niet zo goed ingeburgerd :) Leuk dat je meeleest!
@ Asher, lydia en de kids
Jullie zijn onze trouwste fans haha.
Reageer
Laat een reactie achter!
- {{ error }}