Dag 10 Yosemite NP - Lone Pine
Vandaag was vooral een reisdag, we hebben in totaalzeker 7 uren in de auto gezeten dus er valt ook niet heel veel te vertellen over vandaag. Overigens is rijden in Amerika een feest, dat komtomdat de automobilisten hier heel relaxed zijnmaar vooral door de schitterende natuur die hier heel snel veranderd van hoge bergen met besneeuwde toppen en ijs op de meren tot aan kurkdroge woestijnenen dat in eenpaar uurrijden. Toen we vanochtend uit Yosemite vertrokken was het -3, en waar we nu zijn was het vandaag 21 graden. Een temperatuurverschil dus van 24graden. Als we maar niet ziek worden :) Morgen overigens wordt het 24 graden in Death Valley. In de zomer kan het hier wel 45 graden worden maar wij vinden het al heel wat :)
Vanochtend om 7 uur al op pad, je moet de dagen goed meepikken is ons mottowant voordat je het weet ben je weer thuis. Ik denk dat we in Las Vegas wel een keertje mogen uitslapen :)
Vanochtend zijn we via de Tioga Pass naar de andere kant van de Sierra Nevada gereden, richting de woestijnen van Nevada.De Tioga Passwaar ik eerderover verteldedie anders rond deze tijd dusaltijd dicht is, dit scheelt ons wel een uur of zes. Lucky us! De pas heeft een paar fantastisch mooie uitzichten en veel stops, helaas waren alle eettentjes en zo rond deze tijd van het jaar dicht.Ook hebben we wat vissers zien schaatsen over de dichtgevroren meren om gaten in het ijs te maken zodat ze konden vissen. Leuk om te zien allemaal. Aan het eind van de pas moesten we eigenlijk rechts richting Death Valley, maar we wouden graag linksaf naar Bodie. Op de kaartlijkt Bodie vanaf de afslag maar een stukje, echter was het nog wel een uur heen en een uur terug, ook omdat de laatste 3 miles (4,5 km)echt off-road was. Dit betekent van links naar rechts inde auto en de flesjes drinken vliegen om je oren, maar het was het waard :)Bodie is een spookstadje midden in de woestijn, ooit woonden daar meer dan 10.000 mensen. Die mensen kwamen daar omdat er zoveel goud te vinden was in de omgeving. Het scheen niet zo'n sympathiek stadje geweest te zijn want moord en verkrachtingwas aan de orde van de dag. Gelukkig was het er nu lekker rustig :) Op dit moment is er nog zo'n 5 procent van over,wegens meerdere branden. Overigensde huizen die daar staan zien er precies zo uit als in de 'Little House' serie, mooie reden voor Lydia en Riekje om ooit ook nog eens naar bodie te gaan ;)
Vanaf toen was het rijden, rijden en rijden. Onderweg nog gestopt bij Mammoth lakes om even wat te eten, dit plaatsje is een mooiski-oord in de sierra nevada, we zagen de skipistes al liggen in de verte en het begon alweer te kriebelen.. Misschen voor een volgende keer. :)
We zijn na het eten zo ver mogelijk doorgereden naar Death Valley. We zitten nu in een super mooi hotel in Lone Pine.Groot bed, dikkeflatscreen en zelfs een bubbelbad in de kamer, wat wil een mens nog meer? Vanavond lekker relaxen, wat lezen,spelletje doen en weer vroeg op bed.
Morgen dus op naar Death Valley, dit wordt denk ik wel een van de hoogtepunten. Ook morgen zullen er vast weer veel te weinig uren in de dag zitten.
We'll keep you posted! :)
Reacties
Reacties
hoi kunnen we niet een huisje kopen in bodie leuk voor vakantie kan max maar naar hartelust draven en spelen veel plezier groertjes max
Goeie morgen vanaf hier,
Maar weer even een berichtje van jullie grootste fans:-) hahaha
Maar ondanks dat niet iedereen elke dag een berichtje stuurt lezen ze het wel elke dag allemaal hoor!:-)
Dus weer een mooie dag gehad zo te zien en ja het lijkt inderdaad erg op Little House:-)
Hier gaat alles goed, behalve dat Bo deze week van boven en van onder leeg leek te lopen:-( maar ze knapt al weer wat op.
Nou zou zeggen tot morgen maar weer en blijven genieten.
Groeten en een kus van de kids
wij genieten van jullie verhalen elke dag weer leuk om het allemaal te lezen jandirk en carry nog een hele mooie vakantie verder maar dat gaat echt wel lukken zo te zien groetjes oom popko en tante bea
Iedere morgen kijk ik uit naar jullie verslag en foto s
Fijn dat wij dat zo kunnen volgen.
zoals jullie kunnen zien stuur ik elke morgen de reis verhalen door nog meer fans, en oh ja ik wil niet zeuren, maar wel voorzichtig in de woestijn hoor, geen gekke dingen doen.
liefs ons
het was vandaag erg rustig op het werk dus we zijn weer helemaal bij met het lezen van jullie verhalen
helemaal super
groetjes luts en bouk
Reageer
Laat een reactie achter!
- {{ error }}