Jandirkencarry.reismee.nl

Dag 11 Lone Pine - Death Valley ( Stovepipe Wells)

Sorry voor het late plaatsen van ons verhaal maar we hadden gisteravond geen internet vanwege de zandstorm. Gelukkig is alles goed met ons want het was best wel een beetje spannend om dit mee te maken. We zijn net wakker en gelukkig doet het internet het weer. We kijken er erg naar uit om zo te vertrekken naar Las Vegas! Vanavond hopelijk meer!

Goeiemorgen, wat hebben we een fans haha :) Wij vragen ons alleen af of Renate nog wel leeft :) en uiteraard hebben we voorzichtig gedaan ma, je kent ons..

Vandaag hoorde we iemand in de auto op onze 'country' zender iemand met dezelfde stem als Wytske.. het zal toch niet? Je kunt hier genoeg duetten opnemen, Wytske. Alleen maar mannen op de zender :)

Wat een dag vandaag.. het was vandaag warm in Death Valley, op dit moment zitten we midden in een zandstorm! De natuur laat even zien wat 'ie allemaal in huis heeft.. brrr. We zijn nu in onze motelkamer midden in de woestijn, wat wel wat primitief overkomt, we slapen namelijk op een twijfelaar, hebben geen televisie, internetsnelheid is net zo snel als vroeger toen je nog moest inbellen en er is stroom die het om het half uur even begeeft. Er staat overigens wel een strijkplank met strijkijzer.. logisch. Dan maar even lekker yatzee'en en de ipod maar even aan. Ook heel gezellig natuurlijk. :)

Gisternacht was dan weer ons beste motel van de vakantie tot nu toe, echt een heerlijk bed en voor het eerst niet wakker voor de wekker. De wekker stond weer op 6 uur want we wouden vroeg in Death Valley zijn om alles te kunnen zien, dit is maar goed geweest ook vanwege de zandstormen. Voordat we weggingen eerst even ontbeten, je krijgt gewoon een complete maaltijd voor je neus met opgebakken aardappels en al bij je uitsmijtertje. Vind je het gek dat de meeste mensen hier een maatje meer hebben.

Hoe dichter je bij Death Valley komt hoe droger, woester en kaler de natuur wordt, onderweg veel Joshua Tree's (google maar even). Er is zelfs een heel National Park in de buurt van Los Angeles waar alleen maar van deze boompjes staan. Ons lijkt het vrij saai maar er zijn mensen die er een dag voor uitrekken.

In ieder geval, voorop gesteld, Death Valley is ongekend mooi! We hebben vaak in de auto gewoon een tijdlang niets tegen elkaar gezegd. Alleen af en toe; 'jezus wat mooi'. Je voelt je echt klein bij zoveel natuurgeweld. Ook hier moet je zijn geweest om dat gevoel zelf te kunnen ervaren.

Om een uur of elf waren bij ons motel, we konden alleen niet eerder inchecken dan 16:00 uur omdat de kamer nog niet klaar was. We hebben toen maar besloten om naar het Visitor Centre te gaan om daar informatie in te winnen over de bezienswaardigeheden en dingen die we konden doen in het park. Een goede tip van ons: mocht je ooit voor de eerste keer de National Parks van Amerika bezoeken, zorg dan dat je eerst langs het Visitor Centre gaat voor route's, tips en andere zaken. Deze mensen die hier werken hebben er tenslotte verstand van en wij niet.. :)

Als eerste zijn we naar Zabriskie Point gegaan, vroeger was dit gedeelte van Death valley een mijn, een ene meneer Zabriskie stond toen op dit punt te kijken of alles wel ging zoals het moest. Vandaar ook Zabriskie Point dus. Het uitzicht valt, net zoals andere uitzichten vandaag, moeilijk uit te leggen. Het is uniek in de wereld en zoals er gezegd wordt, 1 foto zegt meer dan 1000 woorden. Dus.. check de foto's! :) Na Zabriskie point zijn we doorgereden naar Dante's View, vanaf hier kun je uitkijken over de hele vallei des doods. Het laatste stukje rijden naar Dante's view is STIJL. En niet zo'n beetje ook.. we hebben een goede auto maar op dit stuk jankte de motor erover. Maar we hebben het gered :) net als sommige wielrenners. Hoe ze het voor elkaar gekregen hebben om daar te komen snappen we nog steeds niet. Niets dan respect ! Dante's view kijkt zoals gezegd uit over de hele vallei, op dit punt kun je het hoogste punt (Mount Whitney) èn het laagst punt (Badwater Basin) van de United States bekijken. Best interresant om te bedenken dat alles wat leeft in de Amerika daar tussen in zit.. na dit uitzichtpoint zijn we nog naar Devils Golf Course (zoutkristallen), Artist's Drive (schitterende scenic route) en Badwater Basin gereden. Al deze bezienswaardigheden liggen aan 1 lange weg en is dus makkelijk binnen een paar uur te doen. Badwater Basin lijk vanaf de parkeerplaats net een meer. Het is ècht net of er een paar honderd meter verder een meer ligt. Alleen zie je ook mensen op het 'meer' lopen en dat klopt dus niet.. het blijkt dan ook 1 grote zoutvlakte te zijn. Degene die dit 'meer' ontdekt heeft dacht precies hetzelfde als wij en ontdekte ook dat het alleen maar zout was. Hij zei toen; 'this is bad water'.

Onderweg terug naar het motel was niet leuk. De natuur deed even iets wat boven onze pet ligt, zandstromen en windvlagen van 120 km/h! Verder was het vandaag prachtig met 24 graden en volop zon. In een keer sloeg het om. Alles, maar dan ook echt alles ligt onder het zand. Onze auto binnen is doordat de autodeur 3 seconden is open geweest veranderd in een mini sahara en zelfs na het douchen voelen we nog overal zand, ook in de kamer ligt zand. We hebben wel heerlijk gegeten in het restaurant hier, wel wat duur maar ja het is vakantie :) Morgen Vivaaa Las Vegas! Weer in de bewoonde wereld.. we zijn benieuwd hoe gek en uniek deze stad is.

Ik hoop dat het wat lukt met het uploaden van de foto's! Anders komen ze morgen..

Tot morgen!

Reacties

Reacties

Asher & Lydia en de kids

Gelukkig, we moesten er even op wachten maar dan toch weer een mooi verslag met de foto's. Top!
Veel plezier en genieten maar weer vandaag.

Groeten van jullie grootste fans:-) hahaha
dikke kus van de kids

ouders leeuwarden

heeeel erg blij dat we weer wat van jullie gehoord hebben, gelukkig hebben jullie de woestijn goed doorstaan, veel plezier in las vegas. liefs ons

Femke & Niels

Zandhappers! We lezen al jullie verhalen, leuk om zo te volgen! Veel plezier in las Vegas! Wellicht is de vakantie daarna opeens een stuk goedkoper ;-)

Groetjes, de buren!

PS...ti's erg stil in de portiek nu :-(

Tante Utie

Fijn om weer wat van jullie te lezen. Ik vond die storm daar maar niks.maar nu geniet ik van het verhaal en foto s

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!