Dag 12 Death Valley - Las Vegas
Goedemorgen!
Wij begrepen dat er wat onrust was omdat er gisterochtend nog geen verslagje van ons op het internet stond, en omdat we midden in de woestijn zaten. Gisteren aan het eind van de middag na overigens een schitterende dag, hebben we te maken gehad met een zandstorm. Uiteraard hadden we dit nog nooit eerder meegemaakt en je hebt ook echt geen idee wat je overkomt, en er ligt nogal wat zand in de woestijn.. Maar we hebben het overleefd! Op de een of andere manier kunnen we nog niet echt zeggen dat we zo ondersteboven zijn van Las Vegas. Misschien komt het ook omdat we al in New York zijn geweest. Las Vegas is een stad waar alles mag, maar dat dan ook extreem wil uitstralen. Het is moeilijk uit te leggen wat we hier nou eigenlijk van vinden. Ik denk dat we wat te nuchter zijn voor deze stad.
Vanochtend om een uur of zeven zijn we opgestaan en na ons opgefrist te hebben zijn we wezen ontbijten, dit was dan wel weer het beste ontbijt tot nu toe. Een koud én warm lopend buffet met onbeperkt drinken. Lekker! Na het ontbijt hebben we onze spullen ingepakt en zijn we onderweg gegaan naar Las Vegas. Ook in de auto lag nog veel zand, onderweg bij een benzinepomp hebben we geprobeerd het meeste wat uit de auto te zuigen. Maarja we gaan er verder ook niet meer over klagen :) we gaan tenslotte naar Las Vegas! De weg naar Las Vegas is verder best saai met echt ongelofelijke lange wegen die kilometers lang kaarsrecht voor je uitstrekken. Op een gegeven moment uit het niets zie je in de verte Las Vegas liggen. Als je Las Vegas binnen komt gaan de wegen opeens van 2-baans naar 8-baans en is er op de strip geen doorkomen meer aan. Je vraagt jezelf eigenlijk af waar al dat verkeer vandaan komt want we zijn onderweg geen hond tegengekomen.. Ons hotel Flamingo ligt midden op de strip, dus een perfecte ligging om morgen en morgenavond beide kanten van de strip af te lopen en proberen alle hotels te bezoeken. De hotels hier zijn allemaal attracties op zich, met allemaal hun eigen thema. Zo is bijvoorbeeld New York, Parijs en Venetie compleet in hotelvorm nagemaakt en het straalt ook echt de sfeer uit van die steden, onder ieder hotel zitten dan weer de casino's. Wat je heel veel ziet in de casino's zijn de type rednecks. Dat zijn volwassen mannen met cowboy hoeden op die heel veel drinken en heel veel schreeuwen. Even weg van huis zullen we maar denken.. :) Op de strip staan trouwens om de 10 meter mannen en vrouwen (zelfs oude vrouwen) je kleine flyertjes uit te delen waarop vrouwen staan die je even kunt in huren voor een paar uur, ieder kaartje met een andere vrouw en een ander telefoonnummer. Sommige kosten $99 en sommige $49, waarom het prijsverschil is ons nog niet echt duidelijk.. ;)
En zo zijn er veel van die dingen wat je in andere steden in Amerika niet zult tegen komen maar wat in Vegas normaal is, alles draait hier om geld en zolang mensen geld meenemen naar Vegas is bijna alles geoorloofd. Ook wij hebben vanavond een klein gokje gewaagd en zijn nu achter de betekenis van de slogan van Vegas; what happens in vegas, Stays in Vegas.. ;)
Vandaag een kort verslagje dus want er valt ook niet meer over te vertellen. Morgenmiddag nadat we eindelijk een beetje gaan uitslapen gaan we naar de Hooverdam, dit is een van de grootse dammen van de wereld dus dit leek ons wel een leuk uitstapje :) In de zomer lig je hier de hele dag in het zwembad het uit te puffen van de hitte maar rond deze tijd is het een graad of 15. Mooi genoeg dus om wat dingen hier in de buurt te ondernemen.
Groeten van uit Sin City!
Reacties
Reacties
Goeiemorgen,
Zo te horen moet je een goed gevulde beurs meenemen om je op de strip te begeven:-)
De hooverdam schijnt (volgens internet dan) een erg mooie trip te zijn.
Dus keep us posted.
Groeten en een kus van de kids
Reageer
Laat een reactie achter!
- {{ error }}