Dag 13 Las Vegas
Vandaag onze eerste dag dat we even lekker hebben uitgeslapen, daar waren we ook wel weer even aan toe, even een beetje lekker uitrusten. Carry is strontverkouden geworden door de temperatuurverschillen de afgelopen weken. Ben benieuwd of de verkoudheid ook wel weer overgaat want nadat we de komende week in koud, maargelukkig wel zonnigweer belanden eindigen we weer zomers in Palm Springs en Los Angeles. Maar eerst natuurijk nogLas Vegas :)
Na het lekker rustig wakker worden van vanochtend ben ik beneden in het casino even koffie wezen halen, er zaten nog steedsdezelfdeoude vrouwtjes van gisteravond, met hun rollatorsnaast de slotmachines geparkeed, achter dezelfde machines als gisteravondte gokken.het is niet normaal hoeveel geld hier heen wordt gebracht per jaar, dat verklaart ook wel deluxe en immensehotels overal. Nahet opfrissenhebben we eerst een kijkje genomen in detuinen van ons hotel. Hier leven dus echte flamingo's en andere exotische dieren, de flamingo's slapen trouwensop éénpoot, we vragen onszelf af waar ze die andere poot dan laten enof het niet handiger is om gewoon op 2poten te staan.. Ook heb je in de tuin nog een wedding chapel en is er een gigantisch zwembad. In dit zwembad mag je alleen maar in als je 18 jaar of ouder bent, wij vinden dit maar vreemd.Nadat we nog even met de papagaai in de lobby gepraat hebbenzijn weop pad gegaan naar de Hooverdam, deze dam ligtop ongeveer een half uurtje zuidwaarts van Las Vegas en ligt op de grens van Arizona en Nevada. Onderwegdaar naar toe zijn we eerst even gestopt bij de Wal Mart om nog wat drinkenen eten in te slaan voor de komende week.De Wal Martis een supermarkt alà de Makro maar dan 2x zo groot. Je weet niet waar je moet kijken en als je allegangpaden hebt gehadben jedenk ik zo een uurtje of 2 verder.. niet normaal wat je in deze supermarkt allemaal kunt kopen. Na even een bakje koffie gehaald te hebben bij de mac, watgewoon in elkesupermarkt zit zijn we naar de dam vertrokken.
Door de Hooverdam is er een meer van 180 km lang onstaan. Dit meer heet Leak Mead en is het grootste kunstmatige meer van de VS. Dit meerligtin de buurt vanBoulder City, deze stad is volgens ons een watersport stad voor de high-class want er staanalleen maar ontzettend grote huizen met palmbomen en zwembaden in de tuin. Het meer en z'n omgevingis echt prachtig. Toen maar op naar de veroorzaker van het mooie meer, de Hooverdam. Als je aan komt rijden zie je niet hoe diep het is vanwege de railingen die langs de weg lopen, nadat je later op de dam staat en naar beneden kijkt wordt je erduizelig van, het is namlijk 220 meter diep! Daarbij opgeteld dat de railing van de dam niethoger is dan 1m 50, maakt het een vrij gevaarlijke plek. Gelukkig zijn er vaders die hun kinderen gewoon op de rand laten zitten en er zelfhalf over heen hangen...
Wat de omgeving ook zo mooi maakt zijn de voorlopers van de Grand Canyon die 'vlak om de hoek' ligt. Daardoor is het landschap heel erg woest en zie je veel kleine canyons. Dus als we dit al mooi vonden hoe zal de echte Grand Canyon dan wel niet zijn.. :)
Na de Hooverdam zijn we weer terug gegaan naar Las Vegas, doordat het weerstukken beter was dan gister zie je Vegas ook wel wat door andere ogen. We vonden het vandaag danook leuker dan gister. Er gebeurt echt continue van alles om je heen en niets is te gek in deze stad,zolang je maar geld meebrengt en het vooral hier laat :) Zo zie je veel mensen met stripfiguur pakken aan die met een tip-blikje om hun hals lopen.Puur omdat ze dus zo'n pak aan hebben willen ze dat je geld in dat blikjegooit. Zolag Garfieldlaveloos op de grond met allemaal bierflesjeszich heen, daar willen dehilliebillies uit Texasdan wel graageven mee op de foto. Een kinderhand isgauw gevuld als je in hetverder zo conservatieve Amerika woont.. :)
Nadat we gegeten hadden zijn we naar wat hotels gelopen om daar en kijkje te nemen. We hebben er maar twee gehad vanavond want de hotels zijn gewoon complete stadjes op zich. Ieder hotel heeft een winkelcentrum metkleine supermarktjes tot aan de gucci en prada winkels toe. Dan heeft ieder hotel nog een gigantische casino bovenhet winkelentrum en beginnen boven hetcasino de hotelkamers die bijna overal wel 25 verdiepingen de lucht in schieten..
We zijn begonnen de de Venetian, dit hotel is helemaal in Venetiestijl nagebouwd inclusief de Canals met de gondels. Op het plafond zie je een blauw lucht met wolkjes getekend zodat het net lijkt of je buiten loopt. En als je dan na ongeveer een20 minuten langs de canals hebt gelopenen opeens op het San Marco plein uitkomt wat echt excact is nagemaakt weet je echt niet meer wat je tegen elkaar moet zeggen. We zagen op het plein een echt italiaans ijskraampje staan en daar hadden we allebei wel zin in..alleen kostte het ijs per bolletje $6, Dat is dus 5 euro.Toen begrepen we welwaarom ze nog zoveel ijs in haar wagentje had. :)
Na deVenetian zijn we naar Ceasars Palace gelopen, dit hotel is helemaal in het griekse thema gestopt en qua grootte enwinkels hetzelfde verhaal als de Venetian.Ook in dit hotel ben je wel anderhalf uur kwijt om helemaal doorheen te lopen. Vergeleken bij deze hotels hebben wij echt een fluthotel ;) Maar we klagen niet want we hebben een prima kamer direct naast de lift en je bentzo het hotel uit :)
Morgenochtend gaan we eerst een tripje maken naar Valleyof Fire State Park (google) :) en dan morgenavond de laatste avond Vegas voordat we weer de natuur in gaan. :)
Tot morgen!
Liefs van ons.
Reacties
Reacties
hey
ja ik leef nog hoor en ik lees trouw elke dag jullie verslag.. elke keer weer leuk!!!! en ik moest wel erg lachen toen ik de foto zag van jullie auto naast die zwarte ford en dacht daar had je die oude panda naast moeten zetten hahahahaha die paste wel in de kofferbak hahahahahahahaha
met de kinderen gaat het goed, dan krijgt boven 2 tandjes erbij, mark en maura zitten vol spanning voor sinterklaas...
Veel plezier vandaag en ben weer benieuwd naar het verslag van morgen
Liefs van ons
Goeie morgen,
Vanuit het stormachtige Leeuwarden weer een berichtje:-)
Zijn jullie ook in het Bellagio geweest ze schijnen daar leuk te kunnen pokeren:-)
Maak er wat moois van de laatste dag Vegas dan op naar jullie volgende avontuur.
tot morgen
Groeten en een kus van de kids
Weer hele verhalen zeg! Wat een belevenissen allemaal. Ben erg benieuwd naar de rest van de verhalen en foto's... Maar gauw een keer afspreken als jullie terug zijn! Veel plezier nog in Las Vegas en de rest van jullie trip!
Liefs, Tineke
ps: niet stiekem trouwen daar he ;)
Reageer
Laat een reactie achter!
- {{ error }}