Dag 14 Las Vegas
Goedemorgen!
Om te beginnen; gelukkig leef je nog Renate;) En nee Asher,we zijn niet bij deBelaggio geweest. We hebben welde beroemde waterfonteinengezien bij de Belaggio maar ik ben niet zo'n held dat ik zomaar aan een pokertafel ga zitten. Hier zitten wel de pro's weet je.. ;)
Vandaag onze laatste volle dag Vegas, we zijn er achter dat we dit welleuk vonden voor een keertje maar dat we hier niet het wow gevoel vangekregen hebbenwat we wel van bijvoorbeeldNew York kregen. Ik kan me best voorstellen dat mensen deze stad het einde vinden als je heel veel geld wilt uitgeven, in deze stad draait namelijk ALLES om geld, en wij zijn verder helemaal niet krenterig maar de prijzen hier gaan soms wel 6x over de kop. Een biertje in het casino kost bijvoorbeeld $6,-. Vanaf morgen gaan we weer het èchte Amerika in en daar kijken we ook wel weer een beetje naar uit.want we missen inVegas ookde vriendelijkheid van mensendie we eerder deze vakantie wel hebben meegemaakt. Het draait hier namelijk om zien en gezien worden en dan schijnt dat vriendelijk doen nogal moeilijk is.. Wij zijn hier echtechter veel te nuchter voor.
We hebben wel een dijk van een bed en daar hebben we even goed gebruik van gemaakt, weliswaar niet zo groot als bij ons thuis ;) maar hij slaapt heerlijk. Daarom hebben we vandaag, tenminste voor ons doen deze vakantie,weer even lekker uitgeslapen tot een uur of 8. Na de lekkere koffie en thee zijn we op weg gegaan naar Valley of Fire State Park. Dit park ligt ook op de route richting onze volgende bestemming maar we hadden verder deze morgen ook geen zinvolle plannen om in Vegas te gaan doen. Dus.. dan maar weer even het land in. Dit park ligt op ongeveer een uurtje rijden van Vegas. Als je bij ons een uur moet rijden dan hijgen en puffen we al, hier is een uurtje rijden heel normaal als je alleen al bijvoorbeeld naar de supermarkt moet..
Valley of Fire Park is eenschitterend park midden in de woestijn met hele aparte niet te beschrijven rotsen die allerlei verschillende kleuren bevatten. Voornamelijk de rode kleur,vandaar ook de naam van het park. Voordat we het park ingingen zijn we eerst even naar Visitor Center gereden. Ook dit Center is weerprachtig opgezet als een kleinmuseummet alle info over het park.En ookin dit parkleeft de Tarantula..brr :) Daarna met de auto verschillende 'scenic' routes gereden door het park.Met een beetje fantasiekun je inheel veel van die rotsen gezichten, dieren of andere voorwerpen zien, dit is een ergleuke bezigheid :) Verder moeten jullie de foto's maareven bekijken want zoals gezegd, deze rotsen zijn uniek en vallenmoeilijk te omschrijven.
Op weg terug naar ons hotel zijn we een beetje de verkeerde kant van Vegas ingekomen. We hadden honger en zijn gestopt bij de mac, we eten trouwensverder heel gezond hoor moeders ;). Het buurtje waar we even wat gingen eten was niet zo'n hele fijne buurt. Veel arme mensen, zwervers en plaatselijke Mexicaanse vatos locos type's die je de hele tijdwat aanstaren. Gelukkig zien we er verder ook totaal niet uit als toeristen in onze dikke huurauto... ;)
Wehebben toenmaar gauw ons eten naar binnen geschoven en zijn zo snel mogelijk weer in de auto gestapt om uit dit buurtje te verdwijnen. Nee, Vegas is niet echtonze stad.. :)
In de avond zijn we de andere kant van de strip opgelopen richting New York, New York, Excalibur en Luxor. Ook dit zijn echt gigantische hotels waar geen greintje luxe aan ontbreekt. Wij vonden New York, New York veruit het gezelligste hotel van de strip. Misschien zijn we ook wel wat bevooroordeeld :) Na het bezoeken van de hotels hebben we in ons eigen hotel nog een klein gokje gewaagd en wat winst gemaakt! Maar winst maakt verslavend en dus zijn wemaar gauw naar de kamer gegaan. Morgen kunnen we niet meer gokken want dan gaan we op naar Zion National Park.
We houden jullie weer op de hoogte!
Groetjesvan ons!
Reacties
Reacties
We hadden al een beetje het idee dat vegas wat minder beviel dan de rest wat jullie gezien hebben en nog moeten gaan zien. Hier zijn de kids stik zenuwachtig voor de Sint die vandaag gaat komen.
We zijn benieuwd naar jullie volgende avontuur.
Groeten en een dikke kus van de kids
verstandig dat jullie niet door zijn gegaan met gokken als ik het allemaal zo lees is het daar erg duur voor vandaag een prettige reis naar jullie volgende bestemming en tot morgen. liefs ons
Volgen jullie reis en (mooie) verhalen. We herkennen veel van wat jullie schrijven. Las Vegas was ook niet echt ons "ding". Zion is erg mooi, maar Bryce Canyon is echt schitterend ("oranje" pilarenlandschap)! Als jullie er tijd voor hebben, raden wij aan om na Lake Powell, Monument Valley en Grand Canyon bij de stad Kingman nog naar het noorden te rijden, waar je ook bij de canyon naar Sky Walk e.d. kunt (lopen over glas op 1200 m boven de canyon-bodem!). Dit punt ligt eigenlijk hemelsbreed niet ver van Las Vegas en de Hooverdam. Ik heb op jullie route gezien dat jullie ook vlakbij Havasu City langsgaan. Hier is een brug ("London Bridge"), welke in London over de Thames heeft gelegen, en steen voor steen is afgebroken en hier opnieuw is opgebouwd over de Colorado rivier. Blij te horen dat jullie met de auto niet zoveel last hebben van de slechte wegen zoals wij met een (grote) rammelende camper (Cruise America). Nog veel plezier en we kijken uit naar de volgende verslagen!
"We hebben een dijk van een bed en daar hebben we goed gebruik van gemaakt"....buurtjes..dit vraagt om een opheldering (zegt Niels :-p)
Prachtig om te lezen wat jullie allemaal mee maken!
Groetjes van ons
@ fam van Haren, we hopen dat het sinterklaas feest geslaagd is!
@ Ouders Lwd, Soms zijn we nog wel een beetje verstandig hoor :)
@ Klaas en Janke, vandaag zijn we in het mooie Zion geweest, morgen gaan we op naar Bryce. We zullen jullie tips onthouden! Bedankt!
@ Femke en Niels, What happens in Vegas, stays in Vegas ;-).
lieve Jan-Dirk en Carry,
De Sint is bij ons langs geweest,
het was weer één groot feest.
Sint zat wel wat te fitten,
omdat jullie zover weg zitten.
Maar volgend jaar zijn jullie er weer bij,
dat maakte Sint weer blij.
Een ieder is weer enorm verwend,
maar dat zijn we van de Sint gewend.
Groeten van ons allen hier,
en jullie nog heel veel plezier.
Groetem Sint en Piet
Beste Sint en Piet,
Lief dat jullie aan ons hebben gedacht,
en hebben jullie daarom ook iets voor ons mee gebracht?
We kunnen er lang en breed over praten
zolang jullie maar iets voor ons hebben achter gelaten.
Groetjes Jan-Dirk en Carry
Reageer
Laat een reactie achter!
- {{ error }}