Dag 15 Las Vegas - Zion NP
Goeiemorgen!
Ik hoop dat jullie gister een leuke sinterklaas avond hebben gehad :)Wij merken er hier natuurlijk helemaal niets van, het enige wat hier telt iskerst, kerst en nog eenskerst. Vandaag was best wel een lange reisdag, van Las Vegas naar het stadje Sprindale in de staat Utah. Dit stadje ligt aan de rand van Zion National Park en bevat meer restaurants enbarsdan huizen, erg toeristisch dus. Alleen we merken daar natuurlijkin deze periode van het jaarerg weinig van. Heerlijk eigenlijk, want je hoeft nergens in de rij te staan enin de parken is het ook overal lekker rustig. Het weerzit ons ook erg mee, behalve Death Valley en de eerste dag Las Vegas hebben we alleen maarzon gehad, ook de komende laatste weekhebben we geen regen en zullen we alleen maarde zon zien:).
Vanmorgen zijn we al vroeg vertrokken uit Vegas, ook vanochtendtoen we om 8 uuruitchecktenzaten er almensen achter de gokkasten èn aan het bier..niet te geloven. Nadat we nog even op de foto zijn geweest bij het welkomsbord van Vegas, waar je gek genoeg alleen maar heen kunt als je de stad uitrijdt, zijn we vertrokken naar Utah. Qua natuur is dit een van de mooiste staten van de US. Wij zien ermaar een klein stukje van maar er moet natuurlijk ook wat voor de volgende keer overblijven :)We zitten overigens weer in een nieuwe tijdszone, het verschil met Nederland is nu 8 uur, over5 dagen als we weer in California zijn is het weer 9 uur verschil. en heel gedoe elke keer met al dieklokjes :)
Na ongeveer 2 en een half uur rijdenkwamen we aan bij ons (mooie)hotel in Springdale, naeen kamerinspectie zijn we op weggegaan naar het park. Ook nu eerst even langs het Visitor Center voor wat informatie,we kregen een kaart mee met de verschillende trails en ofde trailsopen of gesloten waren. Zion park is een canyon die ontstaan is door de Virgin River, deze rivier heeft er miljoenen jaren over gedaan om deze canyon zo te vormen. Het park is adembenemend mooi met z'n steile rotsen die soms wel 600 meter de lucht in schieten wat daarna in een soort halve boog afloopt enmet op die 'boog' allemaal bomen, veel groen dus.De steilerotsen hebben weer allemaal verschillende kleuren en dat in combinatie met het groen van de bomen èn de zon maakt ook dit weer een lust voor het oog en een hele mooie ervaring die we niet hadden willen missen.
Morgen op naar Bryce Canyon. Dit is weer een heel ander soort natuurdan dat we de afgelopen weken hebben gezien, dat maakt deze reis zo mooi :)
Sorry voor het wat korte verhaal maar internet is ook hier niet helemaal zoals het moet zijn :)
Voor degene die vanavond sinterklaas vieren, fijne avond!
Groetjes van ons!
Reacties
Reacties
Goeie morgen,
Het was erg gezellig gisteren met Sinterklaas:-)
De kids zijn weer goed verwend.
En pa en ma hadden weer allemaal lekkers gemaakt.
Ik zal vandaag even de foto's op facebook zetten dan kunnen jullie de foto's ook zien.
Zo te zien zitten jullie wederom in een super mooie omgeving.
We zien weer uit naar morgen.
Groeten van ons en een dikke kus van de kids
Reageer
Laat een reactie achter!
- {{ error }}