Jandirkencarry.reismee.nl

Dag 16 Zion - Bryce Canyon - Page

Goodmorning!

Vandaag was het KOUD! En niet zo'n beetje ook.. boven in bij de Bryce Canyon gaf onze auto op een gegeven moment -12 aan maar door de harde wind voelde het nog wat kouder aan. Maar gelukkig schijnt de zon, en die maakt de natuur die we zien natuurlijk nog mooier dan dat 'ie al is. Vanochtendnadat weeerst de autoramenijsvrijhebben moeten makenzijn we gaanontbijten in het stadje Springdale, bij Wild Cat Willies. Ik moet dit evennoemen want als je tent zo heet moet je wel lekker eten verkopen. Gelukkig was het ook lekker :). Dat ontbijt het belangrijkste maal van de dag is hebben ze hier goed begrepen want je krijgt een bord vol opgebakken aardappelen met speknaast je eitje met toast.. je hoeft in ieder geval voorlopig even niets meer. :)

Bryce Canyon ligt op ongeveer 2 en een half uur rijden van Zion. Onderweg veranderd de natuur continue en vliegen de uurtjes in de auto om van al het moois wat er om je heen gebeurt,het is echtheel apartdat er opeen relatief zo'n klein stukje aarde zoveel verscheidenheid aan natuuris.. Onderweg zijn we even gestopt bij een bezinepomp, op zich niks vreemds natuurlijk maar deze pomp verkocht opgezette dieren, dierenvachten, jachtgeweren en schedels van dooie dieren tegenover deHaribo drop en de chocolade. Ook hier weerbussen vol Jappanners met allemaal een Canon om de nek met eendubbele lens en weer een lens voor de dubbele lens, we zijn ondertussen de tel kwijt hoeveel bussen we met jappaners zijn tegen gekomen. Maar goed, onze reis naar bryce..

Aangekomen in Bryce zijn we eerst even naar het Visitor Center gereden, de ranger binnen vertelde ons dat veel uitzichpunten en trails dicht waren vanwege sneeuw wat er nog lag en dat die waarschijnlijk vandaag ook niet meer opengingen. Toch hebben we vandaag mensen wel op levensgevaarlijke trails zien lopen, 1 verkeerde stap of 1 glijpartij en je lazert zo een paar honderd meter naar beneden. Gelukkig waren wij vandaag niet zo eigenwijs en hebben ons keurig aan alle regeltjes gehouden. En zoals gezegd was het echt stervenskoud vandaag, we zijn vandaag alleen bij de uitzichtpuntenuit de auto gekomen enoveral ongeveer een kwartiertje het uitzcht bewonderd.Al lazen we dat het in Leeuwarden ook niet echt mooi weer was :)
Bryce canyon is gevormd door hoodoos, hoodoos zijngigantische stenen pilarenveroorzaakt door erosie.Een heel ingewikkeld natuurkundig verhaal natuurlijk maar dan heb je een beetje een idee van wat we vandaag gezien hebben. Het uitzicht over Bryce Amphitheater is er een die op je netvlies staat en je nooit meer vergeet. De verschillende kleuren èn de sneeuw op de pilaren maken het echt schitterend. Check de foto's :) Na ongeveer 3 uurtjes waren we alweer uit het park en zijn we naar ons hotel in Cannonville gegaan.

Cannonville ligt op zo'n 20 minuten van de ingang van het park, het enige wat in Cannonville staat is een hotel, 20 huizen en80 kerken.. gezien de kerken dus niet een godvergeten oord maar voor ons dus wel. We waren dan ook echt de enige in het hotel. Op de vraag waar we wat konden etenging ze even bellen metiemand in een dorp 15 mijl verderop, ook in dit dorp waren alle restaurants tijdens de winter gesloten. Ze bood ons nog wel een magnetron maaltijdje aan maar we hebbenvriendelijk bedankt enbesloten om verder te rijden richting Page, gelukkig kregen we het grootste deel van ons geld terug, netjes. Achteraf vond ze het volgens ons toch niet zo leuk want ze stuurde ons over 50 (!) mijl dirtroad weggetjes, oftwel offroad. We hebben over 80 kilometer ongeveer 2 en een half uur gedaan. Inclusief wat hachelijke momenten zoals gaten in de weg en rijden door een hele grote plas. (zie foto).
Tegen het donker bereikte we eindelijk de highway en waren we ook vrij snel in Page. Bij aankomst in Page was het dus donker, het stadje ligt aan een meer en we zijn heel benieuwd hoe mooi het hier is bij daglicht.

Morgen gaan we op naar Monument Valley. Hier slapen we midden in de woestijn in het enige hotel in de wijde omtrek. Dus als er geen verhaaltje op staat morgen, geen paniek! We hebben alleen geen internet. We zitten nu trouwensaan onze maximaal aantal foto's. Dit betekent dat we eerstfoto's vanaf dag 1 gaan verwijderen voordat we er nieuwe op plaatsen. En zo gaat dat verder met de andere dagen. Dus als je ze nog even wilt zien kan dat alleen vandaag nog :)

Groeten vanuit ons mooie hotel in Page!

Reacties

Reacties

Lydia & Asher en de kids

Goeiemorgen,
Wat een super mooie omgeving weer waar jullie zitten.
Het is hier inderdaad niet echt lekker weer, maar ja...
De foto's van Sinterklaas staan inmiddels op hyves en facebook dus voor een kleine indruk:-).
groeten en een dikke kus van de kids

Bart-Jan

Hey Carry en JD,

Aan de reacties te zien ben ik niet de enige die stiekem jullie verhalen leest onder werktijd ;-) Helaas tijd genoeg voor, maar bedankt voor het vullen van die minuten! Leuke verhalen, mooie foto's!

Geniet er nog even van!

Gr Bart-Jan

PS: Carry, je krijgt 2 pastaborden van Bama! Jeej!

Carry

@ Asher: Leuk om de foto's gezien te hebben!

@ Bart- Jan: Bedankt voor je berichtje! Ik vind het echt super leuk dat jullie onze verhalen en foto's bekijken! Jammer dat het rustig is! Voor jullie komt er een drukke week aan. Heel veel succes!!
Ik kijk erg naar de pastaborden uit;) kunnen JD en ik lekker veel pasta eten als we thuis zijn. Die hamburgers komen m'n neus uit:P:P!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!