Dag 17 Page - Monument Valley
Goedemorgen!
Wij hadden 112fryslan er vanavondeven voor enlazen over een verwarde vrouw in de Valeriusstraat die het hele zooitje wel even wou opblazen. We dachten gelijk aan Femke maar zagen op de foto's dat het gelukkig aan de andere kant van onze portiek was :)
Gelukkig maar want we zouden immers nog een keertje bowlen.. ;) Verder begrepen we ook dat het heerlijk weer in Nederland is. Wat jammer dat wij dan weer hier moeten zitten..
Nu weer genoeg over jullie, terug naar ons! Na ons lekkere ontbijt vanochtend zijn we weer vroeg vertrokken. Vandaag zijn we 'The Navajo Nation' gebied ingetrokken. Dit gebied is eigendom van de Navajo-indianen stam. Hier gelden wel wat andere regeltjes dan in de rest van Amerika. Zo wordt er bijvoorbeeld in het hele gebied geen alcohol verkocht of geschonken. In dit gebied ligt ook Monument Valley en dat was de volgende bestemming in onze reis. Monument Valley is het meest gefotografeerde stukje Amerika, ook zijn er hier tientallen Western films opgenomen. Best de moeite waard voor een bezoekje dus. Op ongeveer 2 uren rijden van Page bereik je het gebied en het eerste dorpje waar dus alleen maar indianen wonen. We kunnen nog niet echt zeggen dat we het hele sympathieke mensen vinden, bij de eerste de beste benzinepomp waar we stopten in dit gebied werden we door iedereen wat raar aangestaard en we voelden ons ook niet echt welkom. Maar goed, we zijn hier tenslotte voor onszelf, dus maar niet teveel aandacht aan schenken. :)
Aangekomen in Monument Valley eerst ingecheckt in ons hotel genaamd The View, kijknaar de foto's waarom;)Gevraagd om een 'star view' kamer en hebben deze ook gekregen, deze kamer is op de bovenste verdieping van het hotel en heeft een kleine overkapping over het balkon. Op deze manier kun je demooie sterrenhemel nog beter zien. Deze sterrenhemel kun je hier zo goed zien omdat er in de wijde omtrek geen stadjes of dorpjes zijn. Nu het laat in het jaar is en het dus ook echt heel donker is, is het nog mooier dan in de zomer. Na de gebruikelijke kamerinspectie zijn we op weg gegaan naar de ingang va het park. De enige manier om dit park goed te beleven is door middel van een scenic drive die 17 miles lang is, dit is ongeveer 27 kilometer en leidt je over een off-road weg dwars langs alle ongewone rotsformaties. Geen punt voor ons natuurlijk want we zijn wel wat offroad gewend inmiddels ;) Op de foto's kan het misschien wat eentonig overkomen maar dit was misschien wel het mooiste wat we tot nu toe hebben gezien. De vormen, de hoogtes en de kleuren zijn niet op foto vast te leggen, zo mooi.Het mooie aan dit park vonden we ook dat jevlak langs de 'mittens' kan rijden. In Bryce viel er weinig te wandelen en waren we aangewezen op de uitzichtpunten, ookheel mooi maar dit heeft wat meer avontuur.Achteraf zijn we heel blij dat we dit gedaan hebben!
Nu vanavond nog even lekker relaxen enniet te laat slapenwant morgen moeten we voor zonsopgang op het balkon staan, het internet zegt namelijk dat de zonsopgang hier een ervaring op zich is, we zijn benieuwd!
Morgen gaan we weer terug naar Page waar we o.a. de Antelope Canyon en Horshoe Bend gaan bezoeken.
Tot morgen!
Reacties
Reacties
hey,
Wat een een mooi verhalen weer. Ben wel een beetje jaloers hoor... Reageer niet elke dag maar het lees het wel altijd even gelijk als ik wakker ben hahahaha.
Ben weer zeer benieuw naar morgen.
Liefs
De verhalen blijven elke dag weer erg leuk.
Helaas heb ik Lydia nog steeds niet zover maar ja... zal vanavond maar eens even met Coos babbelen :-)
Geniet van jullie vakantie en tot morgen
Groeten en een kus van de kids
Haaai!!
Wij zijn benieuwd hoe jullie eruit zien als jullie terug komen hahaha!!!
alll die hamburgers, ontbijt(jes), en lekkere dingen.
Geniet nog maar even van het weer daar.
Hier is het echt storm. Niks aan.
Voorzichtig en tot volgende week.
Liefs van ons
wat een natuurschoon prachtige foto's had ik eigenlijk niet verwacht dat het zo zou zijn, schitterend.
Renate heeft zonet gebeld, gaat gelukkig weer een stuk beter met Daan, mag waarschijnlijk vandaag weer naar huis.
liefs ons
Reageer
Laat een reactie achter!
- {{ error }}