Jandirkencarry.reismee.nl

Dag 18 Monument Valley - Grand Canyon (Via Page)

Goedemorgen!

Het was een drukke dag vandaag, veel natuur maar ook veel in de auto gezeten. We zouden vannacht weer overnachten in Page maar vroeg in de middag hadden we gedaan wat we wouden doen in Page en dachten dan kunnen we net zo goed doorrijden naar de Grand Canyon wat op 2 uur rijden ligt van Page. Aangekomen in het hotel in Tusayan, wat vlakbij de Grand Canyon ligt, werd er nogal moeilijk gedaan omdat we pas morgen hier zouden overnachten. Na heel veel geouwehoer mochten we dan toch eindelijk vannacht hier overnachten in plaats van morgen en dat zonder extra kosten. Dus nu zitten we in onze suite, jazeker, een suite, met een woongedeelte en een slaapgedeelte en met 2 flatscreens. Te belachelijk voor woorden :) Maar we klagen niet hoor.. ;)

Vanochtend hadden we om 6 uur de wekker gezet vanwege de zonsopgang in Monument Valley.Op debalkons om ons heen werd de ene naar de andere dikke Canon en Nikon camera op een statief gezet. De ene buurman wou natuurlijk niet voor de andere onderdoen en de ene lens na de andere lens werd er op de camera geschroefd. Maar goed, de zonsopgang vonden wij niet zo heel bijzonder. Het was wel mooi natuurlijkmaar als ik had mogen kiezen sliep ik liever nog een paar uur :) We hebben in dit hotel overigens het goedkoopste ontbijt gehad van deze vakantie. Een maagje vol met brood en eieren voor 3 dollar èn met schitterendeindianen kerstmuziek op de achtergrond. Ik zal proberen uit te leggen hoe die muziek gaat. Neemeen willekeurig refrein van een bekend kerstliedje en stop tussen het refrein 2 minuten lang alleen maar 'heiaheiaheia'. Echt heel slecht..

Na dit lekkere wakker worden zijn we weer op weg gegaan naar Page. In Page liggen namelijk de Antelope Canyons. Deze canyons zijn ontstaan door modderstromen, waardoor er gleuven in de grond zijn onstaan van 400 meter lang en43 meter diep. Dezecanyonsbevatten door lichtinval allemaal verschillende kleuren en ze hebben golvende vormen. Echt schitterend! We hadden het idee om daar zelf even heen te rijden maar je kunt er alleen maar komen met een gids. Een leuke gids ging ons door de canyons loodsen, hijgaf ons de plaatsen aan om de beste foto's te maken en floot af en toe een leuk deuntje op z'n blokfluit.We vonden alleen de entree alleen wel wat aan de hoge kant, namelijk 32 dollar p.p. voor een uurtje. Deze canyonshebben niets te maken met de National Parksen wordenbeheert door de Navajo Indianen. Ondanks dat het echt prachtig is wordt het wel wat uitgemolken vinden wij. Maar goed, niet zeuren, we zijn op vakantie ;)

Hierna zijn we opgegaan naar de Horseshoe bend, dit is een bocht in de Colorado River die de vorm heeft van een paardenhoef.Om er te komen moet je je auto neerzetten op een parkeerplaats en dan nog 1,5 kilometer door de woestijn lopen. Wij begrijpen wel dat het in de zomer wordt afgeraden om deze trail te lopen, het gaat namelijkterug naar de auto behoorlijk stijl omhoogen we hadden het zelfs met+3 graden behoorlijk warm in de nog altijd velle zon.
Aangekomen bij Horseshoebend weet je niet wat je ziet.Dezebocht is gigantisch en onmogelijk omhetin z'n geheel op de foto te krijgen.Als je over de rand kijkt (zonder hekjes!) zie je ruim 300 meter naar beneden. Best angstaanjagend en naar beneden kijken doe je dus dan ook maar 1 keer..:)

En toen was het nog maar half drie in de middag en konden we dusof tien minten terug rijden naar Page en daar de dag verder doorbrengen òf nog even 2 uren doorrijden naar de Grand Canyon zodat we een dag extra in het warme California hebben. Die keus was dus snel gemaakt.. :)

Na anderhalf uur rijden kwamen we aan bij de oostingang van de Grand Canyon. Vanaf daar is het nog een uur rijden naar het centrale punt van het park. Kun je dus nagaan hoe gigantisch de Canyon is. We zijn nog even gestopt bij een uitzichtpunt waar je een heel klein deel van de Canyon ziet. We wouden nog wel meer bekijken maar de zon was al bijna onder en we vonden het zonde om nu alle uitzichtpunten te gaan bekijken. Morgen hebben we de hele dag om 1 van de7 natuur wereldwonders te aanschouwen, we zien daar natuurlijk erg naar uit! Nu eerst nog even relaxen in onze belachelijk grote suite :)

En beterschap Daan! We zullen aan je denken.. :)

Tot morgen!

Reacties

Reacties

Asher & Lydia en de kids

Goeie morgen,

Weer een geweldige mooie plek dus waar juillie nu zijn zo te zien en te horen. We missen wel even een foto van die belachelijk mooie suite:-)
Renate heeft even geen internet(oplader ofzo die stuk is) dus vandaar dat wij even door zouden geven dat het met Daan goed is gegaan vanacht. Hij mag als het goed is vandaag weer naar huis, gelukkig.
Geniet nog even van jullie laatste week, en we zien morgen weer uit naar jullie nieuwe avonturen.

Groeten en een kus van de kids

Femke

Dag buurtjes!

Hier op de Valerius is de rust inmiddels wedergekeerd. Het was een rare gewaarwoording, zo'n politie inval. Het zal vast niet de laatste keer zijn..onze overbuurvrouw schijnt namelijk echt een beetje van lotje getikt te zijn. Sneu genoeg natuurlijk..maar een gasontploffing is dat ook.

HOE DAN OOK!

Wat een prachtige foto's weer! Geniet van jullie laatste week..Ik (Femke, maar Niels kennende hij ook) ben zeer benieuwd naar jullie avonturen in Plastic Fantastic land..!

Groetjes!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!