Jandirkencarry.reismee.nl

Dag 19 Grand Canyon - Palm Springs

Goedemorgen!

We zitten nu weer in California en dat betekent weer een uur terug. Het verschil is nu dus weer 9 uren, dus weer leuk weer alle klokjes terug zetten :) We hebben ons vandaag een beetje vergist in de reistijd vanaf de Grand Canyon naar Palm Springs. Op de kaart lijkt het ook allemaal zo dichtbij ;)En ook hetverschil met mijlen en kilometers kun je je wel eens in vergissen.. maar wezitten gelukkig in onze hotelkamer.

Vanochtend na een matig ontbijtje (waarom is AL het brood hier zoet?) in het hotel zijn we vertrokken naar de Grand Canyon. Vanaf ons hotel was het een kwartier rijden naar het Visitor Center. Ondanks dat het het meest bezochte, bekendsteengrootste park was wat we bezocht hebben dezerondreis vonden wij het Visitor Center het meest saaie en lelijkste van allemaal. De andereCentershadden nog een klein museum waardoorhet dus interresant werd om je in het park te verdiepen, maar dit was èèn grote lege hal met aan de zijkant een bioscoopje. Iedereen die dus vragen had over decanyonwerd dan ook meteen doorgestuurdnaar dehet zaaltje omvooral de film te zien. Beetje rare service vonden wij en ook nog niet eerder meegemaakt bij een National Park.

Gelukkig deed het Center geen afbreuk aan de immense, alles overtreffende GrandCanyon. Op het moment dat je de Canyon voor de eerste keer inkijkt weet je echt even niet wat je moet zeggen en waar je moet kijken. Zelfs nu ik dit stukje type probeer ik er nogwoorden voor te vinden en dat lukt me maar matig want alle superlatieven zijn hier eigenlijk welop z'n plaats.
Wij vinden dat je hoe dan ook ooit een keer in je leven de Grand Canyon met eigen ogen moet hebben gezien. De veroorzaker van al dit moois is de Colorado River, deze rivier heeft er miljoenen jaren over gedaan om deze Canyon in z'n huidige vorm te krijgen.Ongelofelijk dat dat riviertje dit veroorzaakt heeft.

Na nog vele uitzichtpunten te hebben gekeken zijn we dusop pad gegaan richting California, onderweg hebben we nog een klein stukje Route 66 meegepakt en zijn door een paar dorpjes gereden. Behalve dat er op elk gebouwschreeuwende spandoeken hingen waarop stonddat we toch echt op de Historic Route 66 reden werden we er niet echt warm van. Dus toen maar weer gauw de interstate op richting Palm Springs. Na ongeveer een anderhalf uur rijden kwamen we aan in Lake Havasu City, in deze prachtige stad staat nu de Londen Bridge. Deze brug hebben ze in Londen afgebroken, verscheept naar dit stadje en compleet opnieuwd opgebouwd in deze stad. Leuk om even gezien te hebben!

Verder vandaag niet veel meer gezien behalve dan asfalt, achteraf hadden we dit wel anders aangepakt maar nu zitten we wel weer dichtbij Los Angeles èn lekker warm weer. We zullen morgen aan jullie denken in het winderige koude Nederland :)

Groeten vanuit Palm Springs!

Reacties

Reacties

Asher & Lydia en de kids

Ja toe maar weer steek ons nog even de gek aan met windkracht 8 of 9 of 10:-) en regen.
Wederom een prachtig verhaal met mooie foto's.
Hier gaat alles prima, Daan is ook weer lekker thuis dus we kunnen weer uitkijken naar jullie laatste avontuur in LA.

Groeten en eeen kus van de kids

renate&alex en kids

hey,

het weer is bij idd beter, maar wat een mooie foto's!!
Daan is weer lekker thuis, mocht vanochtend weer met ons mee gelukkig... Heel veel plezier en ben weer benieuwd naar jullie volgende verslag.

Liefs

ouders leeuwarden

er is een schietpartij geweest in hollywood waarvan toeristen dachten dat het een film opname betrof maar het was echt dus oppassen want niets is wat het lijkt als we vanavond de staats loterij winnen gaan we zeker ook zo'n reis maken

liefs ons

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!